دوره 1، شماره 2 - ( 12-1392 )                   دوره 1 شماره 2 صفحات 99-124 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini Yazdi A, Sobhaninejad M. Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum. CSTP. 2014; 1 (2) :99-124
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html
حسینی یزدی عطیه سادات، سبحانی نژاد مهدی. تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفه‌های نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه‏ ای. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1392; 1 (2) :99-124

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html


1- کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
2- دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد
چکیده:   (3665 مشاهده)
چکیده: پژوهش مؤثر مستلزم نهادینه‌سازی دانش، عاطفه مثبت و عمل پژوهش در محقق و یا نهادینه‌سازی نگرش جامع پژوهشگری در او است. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی و استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و مفهوم‌‏پردازی مجدد نتایج پژوهش‏های پیشین، انجام شده است. بر این اساس سوابق نظری و پژوهشی مرتبط با تحقق نگرش جامع پژوهشگری را تحلیل و ابعاد سه‌گانه؛ شناختی، عاطفی و عملکردی چارچوب نظری مذکور را به همراه مؤلفه‌های مطرح در ابعاد و گویه‏های مبین، سازمان‌دهی نموده است. در پایان به ساختاری نمونه در طراحی عناصر عمومی برنامه درسی مدرسه‏ای جهت تحقق نگرش جامع پژوهشگری، ارائه شده است.
 
متن کامل [PDF 398 kb]   (1189 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb