دوره 4، شماره 7 - ( 6-1395 )                   دوره 4 شماره 7 صفحات 137-166 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dadashi B, Musapour N. the role of teachers’ culture In confronting with Curriculum Changes of Seven basic mathematics. CSTP. 2016; 4 (7) :137-166
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2546-fa.html
داداشی بنفشه، موسی پور نعمت اله، صفائی موحد سعید. نقش فرهنگ معلمی در مواجهه با تغییرات برنامه درسی ریاضیات پایه هفتم. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1395; 4 (7) :137-166

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2546-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی ، banafshehdadashi@yahoo.com
2- دانشیار دانشگاه فرهنگیان
3- استادیار دانشگاه تهران
چکیده:   (2738 مشاهده)

پژوهش حاضر در صدد کشف نقش فرهنگ معلمی در نوع مواجهه معلمان نسبت به اصلاحات برنامه درسی ریاضی ‏دوره متوسطه اول در شهرستان قائمشهر می باشد‎.‎‏ یافته های پژوهش کیفی با روش پژوهش پدیدارشناسی نشان داد که‎ ‎باورهای معلمان نسبت به تغییرات کتاب درسی ریاضی پایه هفتم به دو دسته؛ نگاه مثبت به تغییرات کتاب درسی ریاضی ‏پایه هفتم و نگاه منتقدانه ارزیابی شده است. همچنین آن ها دو طیف از رفتار ‏را در مواجهه با تغییرات کتاب درسی ریاضیات پایه هفتم به نمایش گذارده‌اند: پذیرش کامل، مقاومت و عدم پذیرش. ‏نتایج پژوهش نشان داد، درک فرهنگ معلمی عاملی ضروری برای آغاز هرگونه اصلاح است که با بهبود نگرش به تغییر ‏تمایلات معلّمان نسبت به پیشبرد برنامه های درسی جدید مثبت‌تر می شود

متن کامل [PDF 743 kb]   (1283 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb