دوره 4، شماره 7 - ( 6-1395 )                   دوره 4 شماره 7 صفحات 197-226 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jamshidi tavana A, Emam Jomae M R, assare A R. Teacher training students’ experiences of the role of Coach in linking theory and practice in practicum . CSTP. 2016; 4 (7) :197-226
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.html
جمشیدی توانا اعظم، امام جمعه محمدرضا، عصاره علیرضا. تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1395; 4 (7) :197-226

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.html


1- دانشگاه رجایی ، azam4365jamshidi@gmail.com
2- دانشیار دانشگاه رجایی
3- استادیار دانشگاه رجایی
چکیده:   (2317 مشاهده)

معلمان آینده، دانشجومعلمان کنونی هستند که آموزش آنان به منظور معلمی در عرصه پیوند نظر و عمل، با تمرکز بر توسعه دانش معلمی در برنامه کارورزی به عنوان جز مهمی از برنامه تربیت معلم تدوین شده است. یکی از مولفه های اثرگذار در این برنامه پیش از خدمت در مدارس، مربی است که این پژوهش در صدد مطالعه آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی- پدیدارشناسی و با تمرکز بر چهار شرکت کننده، از میان 22 مورد مطالعه انجام شده است . همچنین مصاحبه نیمه ساختاری با مربیان آنان صورت گرفته است. داده ها از طریق کدگذاری و مقوله بندی اشتراس و کوربین تجزیه و تحلیل شده اند. تحلیل داده ها نشان از آن دارد که مربی، نقش را گاه به صورت مربی به عنوان مقلد، گاه به شکل شریک تجارب و گاه به شکل مجموعه ای از بازاندیشی ها نشان می دهد.

متن کامل [PDF 465 kb]   (1132 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb