دوره 5، شماره 10 - ( 12-1396 )                   دوره 5 شماره 10 صفحات 155-194 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Design research competency of primary school students in second. CSTP. 2018; 5 (10) :155-194
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2599-fa.html
حسین پناه مهدی، کرمی مرتضی، جعفری ثانی حسین، کارشکی حسین. طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1396; 5 (10) :155-194

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2599-fa.html


1- دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی ، ngfvhk@yahoo.com
2- دانشیار دانشگاه فردوسی
چکیده:   (453 مشاهده)

هدف تحقیق، طراحی مدل شایستگی های پژوهشیِ مورد نیاز و متناسب با دوره دوم ابتدایی است. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل اسناد بالادستی نظام آموزشی، نظرات متخصصان و نتایج برخی پژوهش های داخلی و خارجی است که با روش نمونه گیری هدفمند، سند برنامه درسی ملّی و تعدادی از پژوهش ها که تمرکز بیشتری بر معرفی شایستگی های پژوهشی داشتند، انتخاب شدند. برای طراحی مدل شایستگی، از رویکرد طراحی (مدل بیهام و مایر) در پنج مرحله استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه،از شاخص هایی مانند میانگین، انحراف معیار و آزمون t تک گروهی استفاده شد. در مرحله آخر، مدل مفروض شایستگی های پژوهشی متناسب با دوره دوم ابتدایی ترسیم شد، که که مشتمل بر 5 خوشه شایستگی های خاص با 14 زیر خوشه و 11 شایستگی عام پژوهشی است.

متن کامل [PDF 1196 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۵/۸/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb