دوره 5، شماره 10 - ( 12-1396 )                   دوره 5 شماره 10 صفحات 127-154 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشجوی دکتری آموزش و پرورش ، soghramaleli@yahoo.com
2- استاد دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (506 مشاهده)

این مقاله حاصل یک مطالعه کیفی با تمرکز بر تجربه  هشت دانشجو معلم در استفاده از روایت نگاری تاملی در فرایند کارورزی شان است . این تحقیق به طور خاص روی کسب تجارب اصلی مرتبط با واکنش ها، احساسات و افکار در مورد وجود روایت نگاری تاملی  در فرایند کارورزی متمرکز شده است. تحلیل کیفی نشان داد روایت نگاری تاملی برای دانشجوی معلمان، توسعه دانش حرفه ای شخصی ، نظم ذهنی ، زمینه ای برای پیوند نظریه ها با دنیای عمل ، توسعه تعامل حرفه ای با دیگران ،خودآگاهی از فرایند توسعه خود و پیامدهای جانبی مانند توانمندی در نوشتن را به همراه دارد .

واژگان کلیدی : روایت نگاری تاملی ، تامل ، بالندگی حرفه ای

متن کامل [PDF 489 kb]   (24 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی
دریافت: ۱۳۹۵/۹/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۵/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۶