Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 10, Number 19 (2022-3)


Review and Presentation of Conceptual and Practical Models of Students’ Start-ups in Secondary School Curriculum
مطالعه و ارائه الگوی مفهومی و کاربردی استارت آپ های دانش آموزی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the process of primary schools teachers' resistance towards formal curriculum
بررسی فرایند مقاومت معلمان دوره ابتدایی در برابر برنامه درسی رسمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflection of soft skills in the curriculum of computer field, Work and Knowledge branch (Web page design and development branch)
انعکاس مهارت های نرم در برنامه درسی رشته کامپیوتر شاخه کار و دانش (گرایش طراحی و توسعه صفحات وب)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing the media literacy curriculum framework at Farhangian University from the perspective of experts
تدوین چارچوب برنامه درسی سواد رسانه ای در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه صاحبنظران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An explanation of implications of theoretical foundations of transcultural approach- English as international language(EIL) –in formal curriculum philosophy of English as forging language(EFL)
تبیین استلزام های مبانی نظری رویکرد فرافرهنگی (زبان انگلیسی به منزله زبان بین المللی ) در فلسفه برنامه درسی رسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Aplication of integration in elementary school curricula: A synthesis research study
کاربرد تلفیق در برنامه های درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه سنتز پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis Research of Pathology of the Educational System of Gifted School and Developing a Curriculum Improvement Indicators Model
سنتز پژوهشی آسیب‌های نظام آموزشی مدارس استعدادهای درخشان و ارائه الگوی شاخص‌های ارتقاء برنامه‌درسی: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of Elementary School Teachers' Experiences of Virtual Education at the Time of Corona Virus Outbreak: A Phenomenological Study
واکاوی تجارب معلمان دوره‌ ابتدایی از آموزش مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا: مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elements and components of practice -based curriculum model in higher education (Case study of educational sciences)
عناصر و مؤلفه ‫های الگوی برنامه درسی مبتنی بر عمل در آموزش عالی (مطالعه موردی رشتۀ علوم تربیتی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The quiddity of philosophical foundations of teaching in teaching-learning strategies
چیستی مبانی فلسفی تدریس در راهبردهای یاددهی-یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Required Knowledge for Mathematics Educators in Preparing Prospective Mathematics Teachers
دانش‌های مورد نیاز آموزشگران ریاضی جهت آماده‌سازی معلمان ابتدایی آینده برای تدریس ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and validation of elementary school math curriculum model based on cognitive approach
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی ریاضی دبستان مبتنی بر رویکرد شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نظریه برخاسته از عمل نِل نادینگز و نظریه اخلاق مراقبت، بحران پژوهش‌های کیفی و رتبه‌بندی مجله‌های علمی در ایران
نظریه برخاسته از عمل نِل نادینگز و نظریه اخلاق مراقبت، بحران پژوهش‌های کیفی و رتبه‌بندی مجله‌های علمی در ایران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles