RT - Journal Article T1 - Phenomenological Explanation of Curriculum Principles of the Teaching Experience (Internship) in Farhangian University JF - cstp YR - 2016 JO - cstp VO - 3 IS - 6 UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2628-fa.html SP - 5 EP - 28 K1 - principles of curriculum K1 - teaching experience K1 - internship K1 - teachers AB - این پژوهش با هدف تبیین اصول برنامه درسی تجربه تدریس بر اساس تجارب زیسته معلمان انجام پذیرفته است. در این پژوهش از روش کیفی، از نوع پدیدارشناسی استفاده شده است. شرکت‌کنندگان در پژوهش، نه نفر از معلمان و اساتید موفق در دانشگاه‌ها بودند که به صورت هدفمند انتخاب گردیدند. جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق انجام و با روش کدگذاری موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته‌های این پژوهش 358 کد مفهومی در زمینه اصول برنامه استخراج و در هشت مؤلفه اصلی: تعامل غم‌خوارانه و مهرورزانه، پویایی، تدبیر تدریس، خویشتن‌نگری، کنش متقابلی، ایجاد موقعیت‌های فکورانه، درک فرهنگی _ هنری، بینش عملی و 35 زیر مؤلفه دسته‌بندی شدند. یافته‌ها نشان داد که پایبندی به اصول فوق باعث بهبود رفتار اخلاقی و پایداری رفتار در فراگیران شده و می‌تواند اثربخشی فرایند یاددهی یادگیری را تضمین نماید. LA eng UL http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2628-fa.html M3 10.18869/acadpub.cstp.3.6.5 ER -