%0 Journal Article %A rasouli, atousa %A rahbarnia, zahra %A attaran, mohammad %T Measuring Electronic Learning Readiness of Art Students %J Journal of Theory & Practice in Curriculum %V 3 %N 5 %U http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2504-fa.html %R 10.18869/acadpub.cstp.3.5.79 %D 2015 %K Key Words E-learning, Art Students, Learning Readiness, University, %X هدف پژوهش حاضر بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی است. جامعۀ پژوهش 347 نفر از دانشجویان هنر دانشگاه‌های الزهرا، تربیت مدرس، دانشگاه تهران و دانشگاه هنر در سال تحصیلی 93-1392 بود. میزان آمادگی دانشجویان با استفاده از پرسشنامۀ محقق‌ساخته برگرفته از پرسشنامۀ آمادگی یادگیرنده سراجی و یارمحمدی سنجیده شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونه‌ای صورت گرفت. تجزیه ‌و تحلیل نتایج مشخص کرد که بین میزان آمادگی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی برای شرکت در یادگیری الکترونیکی تفاوت معناداری وجود دارد، اما در مورد تفاوت میزان آمادگی با جنسیت و دانشگاه محل تحصیل و رشتۀ تحصیلی، تفاوت معنادار نبود. یافته‌های پژوهش نشان داد که دانشجویان هنر برای شرکت در یادگیری الکترونیکی آمادگی‌ای در سطح متوسط دارند. با توجه به این سطح آمادگی، طراحی برنامه‌های آموزشی نظیر کارگاه‌ها به‌منظور ارتقاء مهارت‌ها و توانایی استفاده از آموزش الکترونیکی، پیشنهاد می‌گردد. %> http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2504-fa.pdf %P 79-110 %& 79 %! Measuring Electronic Learning Readiness of Art Students %9 Research %L A-10-545-1 %+ %G eng %@ 2345-4938 %[ 2015