Journal of Theory & Practice in Curriculum
دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی
نظریه و عمل
Literature & Humanities
http://cstp.khu.ac.ir
1
admin
2345-4938
2783-0640
doi
https://www.sid.ir/journal/1118/fa
fa
jalali
1394
3
1
gregorian
2015
6
1
3
5
online
1
fulltext
fa
بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی
Measuring Electronic Learning Readiness of Art Students
پژوهشي
Research
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی است. جامعۀ پژوهش 347 نفر از دانشجویان هنر دانشگاههای الزهرا، تربیت مدرس، دانشگاه تهران و دانشگاه هنر در سال تحصیلی 93-1392 بود. میزان آمادگی دانشجویان با استفاده از پرسشنامۀ محققساخته برگرفته از پرسشنامۀ آمادگی یادگیرنده سراجی و یارمحمدی سنجیده شد. تحلیل دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونهای صورت گرفت. تجزیه و تحلیل نتایج مشخص کرد که بین میزان آمادگی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی برای شرکت در یادگیری الکترونیکی تفاوت معناداری وجود دارد، اما در مورد تفاوت میزان آمادگی با جنسیت و دانشگاه محل تحصیل و رشتۀ تحصیلی، تفاوت معنادار نبود. یافتههای پژوهش نشان داد که دانشجویان هنر برای شرکت در یادگیری الکترونیکی آمادگیای در سطح متوسط دارند. با توجه به این سطح آمادگی، طراحی برنامههای آموزشی نظیر کارگاهها بهمنظور ارتقاء مهارتها و توانایی استفاده از آموزش الکترونیکی، پیشنهاد میگردد.
Our goal was to investigate readiness of art students in application of e-learning. This is a Descriptive- Survey research. Three hundred and forty-seven students of Alzahra University, Tarbiat Modares University, University of Tehran and Art University in 2013-2014 were selected by multistage cluster sampling and via Morgan Table. Their readiness for E-learning application was assessed by researcher-developed questionnaire. Data analysis is done by indexes of Descriptive statistics and One-Sample T-test. The results showed that a significant relationship was found between readiness of undergraduate students, graduate Students and post-graduate students to apply E-learning, but there was no significant relationship between the other variables of research (Sex, University and Field of Study). Results revealed that Art students were located in Moderate level of readiness for applying E-learning. <br>
یادگیری الکترونیکی , آمادگی , دانشجویان ه ,
Key Words E-learning , Art Students , Learning Readiness , University ,
79
110
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-545-1&slc_lang=fa&sid=1
atousa
rasouli
آتوسا
رسولی
atousarasouli@yahoo.com
100319475328460056
100319475328460056
Yes
دانشجو/دانشگاه الزهرا
zahra
rahbarnia
زهرا
رهبرنیا
z.rahbarnia@gmail.com
100319475328460057
100319475328460057
No
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا
mohammad
attaran
محمد
عطاران
attaran_m@yahoo.com
100319475328460058
100319475328460058
No
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی