دوره 2، شماره 4 - ( 12-1393 )                   دوره 2 شماره 4 صفحات 61-84 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Noorabadi S, Musapour N, Aliasgari M, Hajihosseinnajad G. Evaluating the Quality of Interdisciplinary Curricula of Humanities In Iranian Higher Education. CSTP. 2015; 2 (4) :61-84
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2260-fa.html
نورآبادی سولماز، موسی پور نعمت الله، علی عسگری مجید، حاجی حسین نژاد غلامرضا. ارزیابی کیفیت برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1393; 2 (4) :61-84

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2260-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی ، solnorr@yahoo.com
2- دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (3165 مشاهده)
با توجه به تحولاتی که در جوامع بشری به دلیل تغییرات سریع علمی و تکنولوژیکی رخ داده است، بهره­مندی از میان­رشته­ای­ها، ضرورتی اجتناب­ناپذیر است. لازمۀ تولید و اجرای موفق برنامه­های درسی میان­رشته­ای،ارزشیابی و به تبع آن بازنگری مداوم، است. هدف اصلی تحقیق حاضر، ارزشیابی برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی در آموزش عالی ایران است. حال این سؤال مطرح می­شود که وضعیت موجود این برنامه‌ها در آموزش عالی ایران تا چه میزان با وضعیت مطلوب انطباق دارد؟برای پاسخ به این سوال از روش پژوهش ارزشیابی بر بنیاد رویکرد آمیخته استفاده شده است. جامعۀ آماری در این پژوهش شامل برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی نظام دانشگاهی ایران است. متناسب با متغیرها و چهار گروه اطلاع­رسان این تحقیق، روش­های جمع­آوری داده­ها تعیین شد. نتایج حاکی از آن است که تمامی مؤلفه­های برنامۀدرسی، (شامل اهداف، محتوا و سرفصل­ها، روش­های تدریس و ارزشیابی، و نیز دوره­های بازآموزی) نیاز به بازنگری و تحول بنیادی دارد.
متن کامل [PDF 920 kb]   (2252 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: ۱۳۹۶/۸/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb