%0 Journal Article %A Bozorg, Hamideh %A Mehrmohammadi, Mahmoud %A Talaee, Ebrahim %A Mousapour, Nematolah %T Understanding Personal Practical Knowledge; From what teachers must know to what teachers already know %J Journal of Theory & Practice in Curriculum %V 7 %N 13 %U http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2854-fa.html %R %D 2019 %K Personal Practical Knowledge, Teachers’ knowledge, Teachers’ learning, %X هدف پژوهش حاضر فهم دانش شخصی ـ عملی معلمان بوده و به روش کیفی انجام شده است. فهم دانش شخصی ـ عملی به ما در درک چرایی عملکرد معلمان و پس از آن به بازاندیشی روایت­های شخصی و حرفه­ای آن­ها به منظور بهبود عمل معلم همراه خود او کمک می­کند. این مطالعه در یکی از مدارس ابتدایی غیرانتفاعی پسرانه شهر تهران انجام شده است. نتایج حاصل از مطالعه نشان می­دهد شرکت­کنندگان از دانش غنی در زمینه عوامل موثر بر موفقیت در حرفه معلمی برخوردارند. با این حال داده­های به دست آمده از مشاهدات، نشان از تفاوت بین آنچه معلم به عنوان ویژگی یک معلم موفق و تدریس موثر بیان می­کند و آنچه در عمل اتفاق می­افتد، دارند. ماهیت پویا و وابسته به موقعیت دانشِ عملی معلم، معانی و تفسیرهای متفاوت افراد مختلف از تجربیات و رویدادهای مشابه و عدم وجود بازاندیشی از عواملی هستند که باعث وجود این تفاوت­ها می­شوند. %> http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2854-fa.pdf %P 53-78 %& 53 %! Understanding Personal Practical Knowledge %9 Research %L A-10-1082-1 %+ %G eng %@ 2345-4938 %[ 2019