TY - JOUR JF - cstp JO - نظریه و عمل VL - 7 IS - 14 PY - 2019 Y1 - 2019/10/01 TI - A Methodological Turn to Learning evaluation: An Inspired by Neuro-phenomenology TT - چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی N2 - هدف اصلی این مقاله تبیین دشواری های رویکردهای ارزشیابی موجود و پیشنهاد رویکرد بدیلی برای رفع این دشواری هاست. بنابراین نخست رویکردهای موجود ارزشیابی مورد نقد و بررسی قرارگرفته اند، آنگاه با ابتنا به رویکرد عصب پدیدار شناسی و با الهام از تحلیل لایه ای علی، نظریه انتگرال ویلبر و منطق فازی، ارزشیابی انتگرال پیشنهاد شده است. مهمترین ویژگی های این رویکرد در ارزشیابی عبارتند از، نگرش هولوگرافیک به حیات پیچیده آدمی، در نظرگرفتن روابط علی، هیورستیک و متعامد ذهن، مغز، بدن و محیط در ارزشیابی و توجه هم زمان به لایه سطحی تجربه اجتماعی و داده های کمی و آن وجه از تجربیات یادگیرنده که پدیداری، اول شخص و مفهومی است. SP - 357 EP - 394 AU - Sharafi, Hosein AU - Shabani Varaki, Bakhtiar AU - AbdeKhodaei, Mohammad Saeid AU - Moghimi, Ali AD - Ferdowsi University of Mashhad KW - integral evaluation KW - quantitative and qualitative methods KW - neuro-phenomenology KW - integral theory KW - causal layered analysis UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3003-fa.html ER -