@ARTICLE{Safarnavadeh, author = {Irannejad, Mansoreh and Safarnavadeh, Maryam and Mousapour, Nematollah and Azhari, Mahbubeh and Mohammad shafiee, Abdolsaid and }, title = {The Supervisors Life Experience of the New Program of Internship on the Teacher Education in Iran}, volume = {8}, number = {15}, abstract ={در برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران، نقشی اساسی برای «استاد راهنما» لحاظ شده است. استاد راهنما یکی از اضلاع اصلی سه‎گانه انسانی کارورزی جدید است که در کنار «معلم راهنما» و «دانشجومعلم» به ایفای نقش راهبری دو عنصر دیگر اقدام می‎کند. در این مقاله تلاش شده است تا تجربه زیسته استادان راهنمای دارای تجربه اجرای همه برنامه‎های کارورزی (1-4)، که در اولین نوبت اجرای آن مشارکت داشته‎اند، از طریق مصاحبه با 26 نفر در یازده استان کشور، بازخوانی و بر اساس آن، تصویر برنامه‎های کارورزی ترسیم گردد. تجربه این گروه نشان می‎دهد که برنامه‎های کارورزی دارای «مقبولیت» بوده‎اند و توانسته‎اند به توسعه شایستگی‎های دانشجومعلمان، افزایش توانایی معلمان راهنما و حتی بهبود آگاهی استادان راهنما کمک کنند. باوجوداین، اجرای اولین دوره این برنامه با مشکلات اجرایی و پشتیبانی همراه بوده و استادان راهنمای کارورزی باور دارند که «برنامه جدید کارورزی باید حفظ شود» و در برخی جنبه‎ها، «اصلاح گردد». }, URL = {http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3014-fa.html}, eprint = {http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3014-fa.pdf}, journal = {Journal of Theory & Practice in Curriculum}, doi = {}, year = {2020} }