AU - Hosseini Yazdi, Atieh AU - Sobhaninejad, Mehdi TI - Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum PT - JOURNAL ARTICLE TA - cstp JN - cstp VO - 1 VI - 2 IP - 2 4099 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html 4100 - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.pdf SO - cstp 2 AB  - چکیده: پژوهش مؤثر مستلزم نهادینه‌سازی دانش، عاطفه مثبت و عمل پژوهش در محقق و یا نهادینه‌سازی نگرش جامع پژوهشگری در او است. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی و استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و مفهوم‌‏پردازی مجدد نتایج پژوهش‏های پیشین، انجام شده است. بر این اساس سوابق نظری و پژوهشی مرتبط با تحقق نگرش جامع پژوهشگری را تحلیل و ابعاد سه‌گانه؛ شناختی، عاطفی و عملکردی چارچوب نظری مذکور را به همراه مؤلفه‌های مطرح در ابعاد و گویه‏های مبین، سازمان‌دهی نموده است. در پایان به ساختاری نمونه در طراحی عناصر عمومی برنامه درسی مدرسه‏ای جهت تحقق نگرش جامع پژوهشگری، ارائه شده است.   CP - IRAN IN - LG - eng PB - cstp PG - 99 PT - Research YR - 2014