TY - JOUR JF - cstp JO - نظریه و عمل VL - 8 IS - 16 PY - 2020 Y1 - 2020/9/01 TI - Investigating the Position of ethnicity in the curricula of the new secondary system (Case Study of Bekhradian High School in Behbahan) TT - بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی نظام جدید دوم متوسطه(مطالعه موردی دبیرستان چندفرهنگی بخردیان بهبهان) N2 - هدف از این پژوهش بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی و پنهان دوره متوسطه نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی 98-97 بود. روش پژوهش در بخش اول پژوهش شامل تحلیل اسنادی و تحلیل محتوای کیفی بود. نمونه گیری در این بخش هدفمند بود و شامل 6 جلد کتاب در قالب بیش از 960 صفحه از کتاب های تاریخ، جامعه شناسی دوره متوسطه دوم می شد. واحد تحلیل محتوا در این بخش؛ متن، تصاویر و فعالیت های کتاب های درسی بود. در بخش دوم پژوهش نیز روش تحقیق کیفی و از نوع قوم نگاری بود و ابزارهایی چون ژورنال های دانش آموزی و مصاحبه های غیررسمی در جمع آوری اطلاعات به کار گرفته شد. در نهایت بر اساس یافته های این پژوهش می توان اذعان داشت که جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی و پنهان مقطع دوم متوسطه نامطلوب بود. SP - 243 EP - 266 AU - Garshasbi, Ayoub AU - Fathi vajargah, Kourosh AU - Arefi, Mahboubeh AD - Faculty of Education and Psychology, Shahid Beheshti University, Tehran KW - Hidden Curriculum KW - Multicultural Education KW - Ethnicity KW - Race KW - Secondary School UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3152-fa.html ER -