TY - JOUR JF - cstp JO - نظریه و عمل VL - 4 IS - 8 PY - 2017 Y1 - 2017/2/01 TI - The New Mathematic Curriculum: What the teachers do? TT - برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟ N2 - پژوهش حاضر با هدف افزایش فهم و ادراک نسبت به چگونگی فرآیند تغییر دانش نظری و عملی معلمان دوره ابتدایی انجام شده است. برای انجام این پژوهش از رویکرد کیفی و برای گرد آوری داده­ها از مصاحبه­های گروهی متمرکز استفاده شده است. تعداد نمونه­های این پژوهش که پس از مرحله­ی اشباع داده­ها به دست آمده، 25 معلم است. برای تحلیل داده­ها از تحلیل محتوا/مضمونی و برای افزایش اعتبار آن­ها از تکنیک­های کنترل عضو و مرور همکاران استفاده شده است. یافته­های پژوهش در سه محور کلی کیفیت تغییر دانش نظری و عملی معلمان، مسیر یا کانال­های تغییر دانش نظری و عملی معلمان و عوامل اثرگذار بر تغییر دانش نظری و عملی معلمان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یافته­ها نشان می­دهد که به دلیل کیفیت نامناسب برنامه­های آماده­سازی معلمان برای اجرای تغییر، تغییرات اندکی در دانش نظری و عملی معلمان ایجاد شده است. طراحی و تدوین برنامه­های ضمن خدمت، با تغییر دیدگاه ابزاری طراحان و مسئولان تغییر به پدیده­ی تغییر معلمان میسر می­شود SP - 51 EP - 84 AU - zarghani, azam AU - Aminkhandaghi, maghsood AU - Shabani Varaki, Bakhtiar AU - Mosapour, Nematollah AD - Ferdowsi University of Mashhad KW - theoretical knowledge KW - practical knowledge KW - teacher change KW - curriculum KW - mathematics UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2691-fa.html DO - 10.18869/acadpub.cstp.4.8.51 ER -