RT - Journal Article T1 - Title Design, implementation and evaluation of e-learning based on Paradigm 3 and Paradigm 4 of Kashman's theory and their comparison (in terms of academic achievement, motivation and satisfaction of medical education students). JF - cstp YR - 2020 JO - cstp VO - 8 IS - 15 UR - http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3012-fa.html SP - 277 EP - 310 K1 - Educational Technology K1 - Paradigm 3 K1 - Paradigm 4 K1 - Electronic Learning K1 - Medical Education K1 - Academic Achievement K1 - Motivation K1 - Satisfaction. AB - چکیده پژوهش حاضر با هدف طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و چهارم نظریه کاشمن انجام شد. روش پژوهش روش شبه آزمایشی و به روش آمیخته(کیفی و کمی) انجام شد. جامعه­ی آماری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجازی دانشکده آموزش پزشکی شهید بهشتی تهران بودند، با روش نمونه­گیری در دسترس دانشجویان رشته آموزش پزشکی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه رضایت، انگیزه و آزمون دوره بود. که میزان پایایی آنها به ترتیب 86% و86% و 83%محاسبه شد. داده­هایکمی و کیفی پژوهش به ترتیب با استفاده از روش تحلیل کواریانس چند متغیری و آزمون تعقیبی توکی و طریق نرم افزارmaxquda12 تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان دهنده­ی اثربخشی طراحی­های انجام شده بر اساس پارادیم سوم و چهارم نسبت به روش­های موجود از نظر دانشجویان دانشکده آموزش پزشکی در هر سه متغییر پیشرفت، انگیزه و رضایت بود. LA eng UL http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3012-fa.html M3 ER -