دوره 5، شماره 10 - ( 12-1396 )                   دوره 5 شماره 10 صفحات 195-228 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gharaei Z, Ketabi S, Tavakoli M. Innovations in Teaching: Using Moodle E-learning Platform in the Development of a Curriculum for the Undergraduate Course Consecutive Interpreting to Enhance Interactions among Learners. CSTP. 2018; 5 (10) :195-228
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2674-fa.html
قرائی زهره، کتابی سعید، توکلی منصور. نوآوری در آموزش: استفاده از تکنولوژی آموزشی مودل برای افزایش تعاملات میان فراگیران در برنامه درسی ترجمه شفاهی . دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1396; 5 (10) :195-228

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2674-fa.html


1- دانشجوی دکترا دانشگاه اصفهان
2- دانشیار دانشگاه اصفهان ، s_ketabi@yahoo.com
3- استاد دانشگاه اصفهان
چکیده:   (464 مشاهده)

این پژوهش با هدف رفع نواقص موجود در برنامۀ درسی که نویسندگان پیش­تر برای «ترجمۀ شفاهی پیاپی» ارائه داده بودند انجام شد. برنامه بر اساس اصول ساخت­گرایی اجتماعی طراحی و یک نیمسال به اجرا درآمد تا نواقصش مشخص شود. از آنجا که مشکل اصلی، ناکافی بودن تعامل فراگیران و محدود شدن تعاملات به تعداد کمی از دانشجویان بود، در نیمسالی که برنامۀ بازبینی­ شده به اجرا در آمد کلاس حضوری با کلاس مجازی که در نرم­ افزار مودل طراحی شد تلفیق شد تا کارایی آن در رفع نواقص بررسی شود. برای این منظور، سه تالار گفتگو در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که «تالار گفتگو» در افزایش تعاملات فراگیران مؤثر است. به­ علاوه، تفاوت میان میزان مشارکت دانشجویان با جنسیت، سن، و نیمسال ورودی مختلف معنا­دار نبود. نتیجه حاکی از آن است که در تالار گفتگو، این تفاوت­ها عواملی نبودند که مانع شکل­گیری تعاملات میان فراگیران شوند.   

متن کامل [PDF 802 kb]   (10 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
دریافت: ۱۳۹۵/۵/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb