ملکی صغری، احمدی غلامعلی، مهرمحمدی محمود، امام جمعه محمدرضا. ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :424-383
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3074-fa.html
چکیده: (4772 مشاهده)
هدف این مطالعه تطبیقی ، ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان(برنامه قصد شده) از منظر تجارب جهانی بود. بدین منظور عناصر این برنامه به تفکیک، با عناصر برنامه کارورزی سه کشور استرالیا، کانادا و سنگاپور مقایسه و سپس تحلیل شد. این مطالعه که با روش تطبیقی و بهره گرفتن از الگوی بردی، در مرحله ای و روش تحلیلی استنباطی در مرحله ای دیگر انجام شده است، نشان داد برنامه کارورزی سه کشور سنگاپور، کانادا و استرالیا با وجود پراکندگی فرهنگی،جغرافیایی و ...، در بسیاری از عناصر، نزدیکی زیادی با هم و برنامه کارورزی ایران (دانشگاه فرهنگیان) اختلاف زیادی با آن ها دارد. این اختلاف ها در بخش اهداف، محتوا، تعیین نقش و مسئولیت معلمان راهنما، عنصر زمان و ارزشیابی بسیار بارز است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی دریافت: 1398/5/16 | ویرایش نهایی: 1399/12/6 | پذیرش: 1398/11/30 | انتشار: 1399/1/27