دوره 1، شماره 1 - ( 11-1392 )                   دوره 1 شماره 1 صفحات 101-122 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azhdari M, mosapour N, Sadrolashrafi M. The Cognitive Goal Achievement of 3 Physics & Laboratory Courses in Secondary School. CSTP. 2014; 1 (1) :101-122
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1852-fa.html
اژدری مرضیه، موسی‌پور نعمت‌اله، صدرالاشرافی مسعود. میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک 3 و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1392; 1 (1) :101-122

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1852-fa.html


1- کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی ، m.azh_313@yahoo.com
2- دانشیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
3- استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
چکیده:   (3949 مشاهده)
در این مقاله گزارشی از میزان تحقق اهداف برنامه‏درسی کسب‌شده فیریک و آزمایشگاه سال سوم دبیرستان ارائه می‌شود. این پژوهش از نوع مطالعات برآوردی و ارزشیابی است و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها در زمره پژوهش‌های زمینه‌یابی قرار دارد. با استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی، میزان تحقق هدف‌های برنامه‏درسی با سنجش 369 نفر از دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی مدارس متوسطه پنج منطقه جغرافیایی شهر تهران به انجام رسید. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که: 1- اهداف حیطه دانشی درس فیزیک 3 و آزمایشگاه تحقق یافته است. 2- بین دانش‌آموزان دختر و پسر رشته‌های ریاضی و تجربی در تحقق اهداف حیطه دانشی  تفاوت معناداری وجود ندارد. 3- بین دانش‌آموزان مناطق مختلف آموزشی در تحقق اهداف حیطه دانشی تفاوت معناداری وجود دارد.
متن کامل [PDF 346 kb]   (1770 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb