دوره 4، شماره 8 - ( 11-1395 )                   دوره 4 شماره 8 صفحات 159-180 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Work and Technology: Teacher's Lived Experiences. CSTP. 2017; 4 (8) :159-180
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2752-fa.html
شاهواری معصومه، کیان مرجان، نیکنام زهرا. کاروفناوری: تجربه زیسته معلمان . دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1395; 4 (8) :159-180

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2752-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی ، m.kian44@yahoo.com
چکیده:   (2867 مشاهده)

 هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین تجارب زیسته معلمان از اجرای برنامه درسی کار و فناوری دوره اول متوسطه است. رویکرد این پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی است. جامعه پژوهش، معلمان دوره اول متوسطه شهر کرج که از طریق نمونه‌گیری هدفمند ملاک محور، تعداد 15 نفر از معلمان تا رسیدن به اشباع داده‌ها، از طریق مصاحبه نیمه ـساختارمند در پژوهش شرکت داده شدند. یافته‌ها حاکی از آن است که معلمان درک سطحی نسبت به برنامه درسی کار و فناوری دارند. همچنین غفلت مسئولین از دانش عملی معلمان، نبود راهبردی مناسب برای ارزشیابی سبب بی‌انگیزگی معلمان این برنامه درسی و کناره‌گیری تعدادی از آن‌ها از گستره آموزشی شده است. بهبود نگرش معلمان نسبت به برنامه درسی جدید کار و فناوری با ارائه آموزش‌های مناسب ضمن خدمت، ایجاد بستر مناسب برای تدریس و ارتباط مستمر با مسئولین امکان‌پذیر خواهد بود و سطح آگاهی مدیران و والدین نسبت به اهمیت برنامه درسی جدید کار و فناوری نیاز به بازنگری دارد.

متن کامل [PDF 537 kb]   (2203 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb