دوره 6، شماره 11 - ( 6-1397 )                   دوره 6 شماره 11 صفحات 67-104 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ezazi M, Nourian M, Khosravi babadi A, Noroozi D. Synthesis Studies in Iran and world comparative studies of teacher training. CSTP. 2018; 6 (11) :67-104
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2772-fa.html
اعزازی مهری، نوریان محمد، خسروی بابادی علی اکبر، نوروزی داریوش. سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران وجهان. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1397; 6 (11) :67-104

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2772-fa.html


1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه آزاداسلامی واحد جنوب ، mnourian2001@yahoo.com
3- دانشگاه آزاداسلامی واحد جنوب
چکیده:   (137 مشاهده)
هدف این مقاله، مطالعۀ نظام‌مند و ارائۀ فراترکیبی از الگوهای نظری و پژوهش‌های انجام‌شده در حوزۀ تطبیق تربیت‌معلم ایران و کشورهای مختلف جهان است. رویکرد مورد استفاده، کیفی و از نوع سنتز پژوهی است که با روش تحلیل محتوا و به کمک فراترکیب این پژوهش انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیۀ کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و پژوهش­های حوزۀ آموزش‌وپرورش تطبیقی به ویژه درزمینۀ تربیت‌معلم است. بیش از 10 کتاب آموزش‌وپرورش تطبیقی که در 15 سال اخیر در ایران نگارش یافته­اند و3 کتاب به زبان انگلیسی،53 مقاله، پایان‌نامه و پژوهش به زبان فارسی وانگلیسی از منابعی بودند که به‌صورت هدفمند به‌عنوان حجم نمونه مورداستفاده قرار گرفتند. نتایج این تحلیل و سپس ترکیب آن­ها، چارچوب مفهومی را درحوزۀ تطبیق نظام­های تربیت‌معلم شکل دادند که حول 3 محور اصلی هست: برنامۀ جامع تربیت‌معلم، الگوهای اجتماعی، الگوهای اقتصادی. این محورها نقش اساسی در روند تربیت‌معلم کشور ایفا می­کند و می­تواند مبنایی برای پژوهشگران تطبیقی در حوزۀ تربیت‌معلم باشد.

متن کامل [PDF 978 kb]   (81 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb