XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید بهشتی ، mohammad.roodi@yahoo.com
2- دانشگاه شهید بهشتی
3- دانشگاه تهران
چکیده:   (225 مشاهده)

رشته های علمی با توجه به نیازهای نوین جوامع تغییر و تحول می یابند. رشته مطالعات برنامه درسی از این اصل مستثنی نیست. یکی از مفاهیم نوینی که در حوزه مطالعات برنامه درسی مطرح شده است،  مشاوره برنامه درسی است. تبیین و بازنمایی این مفهوم می تواند در بهبود سطح یادگیری فراگیران تاثیر گذار باشد. در پژوهش حاضر مشاوره برنامه درسی بعنوان مفهومی تازه در حوزه مطالعات برنامه درسی مورد بحث قرار می گیرد. برای دستیابی به این هدف از روش سنتز پژوهی استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که مفهوم مشاوره برنامه درسی جایگاه و مبنای نظری خود را در نظریه های نومفهوم پردازان برنامه درسی دارد. مشاوره برنامه درسی می تواند  در ارتقاء سطح یادگیری و روش های یاددهی- یادگیری نقش مهمی ایفا نماید. رشته های مشاوره و روانشناسی می توانند در کنار حوزه مطالعات برنامه درسی در تحقق اهداف مشاوره برنامه درسی موثر باشند.

متن کامل [PDF 682 kb]   (113 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
دریافت: ۱۳۹۶/۴/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb