دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 357-394 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sharafi H, Shabani Varaki B, AbdeKhodaei M S, Moghimi A. A Methodological Turn to Learning evaluation: An Inspired by Neuro-phenomenology. CSTP. 2019; 7 (14) :357-394
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3003-fa.html
شرفی حسین، شعبانی ورکی بختیار، عبدخدایی محمد سعید، مقیمی علی. چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1398; 7 (14) :357-394

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3003-fa.html


1- دانشگاه فردوسی مشهد ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
2- دانشگاه فردوسی مشهد ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، bshabani@ferdowsi.um.ac.ir
3- دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم، گروه زیست شناسی
چکیده:   (824 مشاهده)
هدف اصلی این مقاله تبیین دشواری های رویکردهای ارزشیابی موجود و پیشنهاد رویکرد بدیلی برای رفع این دشواری هاست. بنابراین نخست رویکردهای موجود ارزشیابی مورد نقد و بررسی قرارگرفته اند، آنگاه با ابتنا به رویکرد عصب پدیدار شناسی و با الهام از تحلیل لایه ای علی، نظریه انتگرال ویلبر و منطق فازی، ارزشیابی انتگرال پیشنهاد شده است. مهمترین ویژگی های این رویکرد در ارزشیابی عبارتند از، نگرش هولوگرافیک به حیات پیچیده آدمی، در نظرگرفتن روابط علی، هیورستیک و متعامد ذهن، مغز، بدن و  محیط در ارزشیابی و توجه هم زمان به لایه سطحی تجربه اجتماعی و داده های کمی و آن وجه از تجربیات یادگیرنده که پدیداری، اول شخص و مفهومی است.
 
متن کامل [PDF 665 kb]   (107 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
دریافت: 1397/9/23 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1399/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb