دوره 8، شماره 15 - ( 1-1399 )                   دوره 8 شماره 15 صفحات 5-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Irannejad M, Safarnavadeh M, Mousapour N, Azhari M, Mohammad shafiee A. The Supervisors Life Experience of the New Program of Internship on the Teacher Education in Iran. CSTP. 2020; 8 (15) :5-36
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3014-fa.html
ایران نژاد منصوره، صفرنواده مریم، موسی پور نعمت الله، اظهری محبوبه، محمدشفیعی عبدالسعید. تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1399; 8 (15) :5-36

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3014-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه علامه طباطبایی ، dr.safarnavadeh@gmail.com
3- دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (6423 مشاهده)

در برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران، نقشی اساسی برای «استاد راهنما» لحاظ شده است. استاد راهنما یکی از اضلاع اصلی سه‎گانه انسانی کارورزی جدید است که در کنار «معلم راهنما» و «دانشجومعلم» به ایفای نقش راهبری دو عنصر دیگر اقدام می‎کند. در این مقاله تلاش شده است تا تجربه زیسته استادان راهنمای دارای تجربه اجرای همه برنامه‎های کارورزی (1-4)، که در اولین نوبت اجرای آن مشارکت داشته‎اند، از طریق مصاحبه با 26 نفر در یازده استان کشور، بازخوانی و بر اساس آن، تصویر برنامه‎های کارورزی ترسیم گردد. تجربه این گروه نشان می‎دهد که برنامه‎های کارورزی دارای «مقبولیت» بوده‎اند و توانسته‎اند به توسعه شایستگی‎های دانشجومعلمان، افزایش توانایی معلمان راهنما و حتی بهبود آگاهی استادان راهنما کمک کنند. باوجوداین، اجرای اولین دوره این برنامه با مشکلات اجرایی و پشتیبانی همراه بوده و استادان راهنمای کارورزی باور دارند که «برنامه جدید کارورزی باید حفظ شود» و در برخی جنبه‎ها، «اصلاح گردد».  
متن کامل [PDF 911 kb]   (470 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا
دریافت: 1397/10/28 | پذیرش: 1398/6/31 | انتشار: 1399/1/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb