دوره 8، شماره 15 - ( 1-1399 )                   دوره 8 شماره 15 صفحات 347-382 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

alipoor A, Aliasgari M, Hosseinikhah A, HajHosseinnejad G. Explaining Curriculum Components for the Empowerment of Mentally Retarded ‎Children (Synthesis Inquiry)‎. CSTP. 2020; 8 (15) :347-382
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3036-fa.html
علی پور عادل، علی عسگری مجید، حسینی خواه علی، حاج حسین نژاد غلامرضا. تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کم‌توان ذهنی (سنتز پژوهی)‌. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1399; 8 (15) :347-382

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3036-fa.html


1- دانشجوی دکتری دانشگاه خوارزمی تهران ، adel.alipoor0103@ gmail.com ‎
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (832 مشاهده)
هدف اصلی این مطالعه تبیین عناصر برنامۀ­ درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کم‌توان ذهنی است. رویکرد مورد استفاده، کیفی و از نوع سنتز پژوهی است. نتایج این مطالعه نشان داد که اهداف کلی آموزش کودکان کم‌توان ذهنی را می‌توان در چهار دسته؛ رشد همه‌جانبۀ کودکان کم‌توان ذهنی؛ برقرار نمودن روابط مفید و مؤثر با دیگران؛ پذیرش مسئولیت اجتماعی؛ کفایت اقتصادی تقسیم کرد؛ و به‌تبع این اهداف محتوای برنامۀ درسی برای کودکان کم‌توان ذهنی ارائه گردید؛ همچنین نتایج نشان داد که یک روش تدریس نمی‌تواند جوابگوی نیازهای همه‌جانبۀ کودکان کم‌توان ذهنی باشد، بنابراین معلمان می‌توانند از روش‌های تدریس مختلف استفاده کنند و روش سنجش عملکردی همراه با ارزشیابی ملاک مرجع مؤثرین روش ارزشیابی از آموخته‌های دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی می‌تواند باشد.
متن کامل [PDF 885 kb]   (179 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی
دریافت: 1397/12/18 | پذیرش: 1398/6/9 | انتشار: 1399/8/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb