دوره 8، شماره 16 - ( 7-1399 )                   دوره 8 شماره 16 صفحات 41-118 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourbaghban S, Mahmoodi F, Fathiazar E, Kohestani B. Virtual Reality Based Curriculum in Science Education. CSTP. 2020; 8 (16) :41-118
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3148-fa.html
پورباغبان سجاد، محمودی فیروز، فتحی آذر اسکندر، کوهستانی بهروز. الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1399; 8 (16) :41-118

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3148-fa.html


1- دانشگاه تبریز
2- دانشگاه تبریز- گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، firoozmahmoodi@yahoo.com
3- دانشگاه تبریز- گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
4- دانشگاه تبریز- گروه فناوری های نوین- دانشکده فناوری های نوین
چکیده:   (1198 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم براساس  روش سنتزپژوهی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تمامی مقالات علمی معتبر در زمینۀ واقعیت مجازی بود  که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاه های اطلاعاتی، بر اساس معیارهای ورود تعداد 920 مقاله علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروج تعداد 197 مقاله پژوهشی برای تحلیل نهایی انتخاب شدند. برای گردآوری، گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش های اولیه، از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق استفاده شد. تحلیل یافته ها با استفاده از الگوی هفت مرحله ای سنتزپژوهی مارش(1991) و روش های کدگذاری باز و محوری انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم، برنامه ای دانش آموز محور است که نقش ها و مسئولیت های متفاوتی را برای فراگیر، مدرس و دانش، ایجاد می کند.
متن کامل [PDF 1657 kb]   (173 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی
دریافت: 1399/1/6 | پذیرش: 1399/6/23 | انتشار: 1400/1/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb