دوره 8، شماره 16 - ( 7-1399 )                   دوره 8 شماره 16 صفحات 365-394 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Foroughinia M, Sohrabi M, Mohammadi M. Job Competencies Based on the Creative Industries Approach in Higher Education of Iranian Handicrafts: Mixed Method. CSTP. 2020; 8 (16) :365-394
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3228-fa.html
فروغی نیا مریم، سهرابی مهین، محمدی مهدی. شایستگی های شغلی مبتنی بر رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران: رویکرد ترکیبی. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1399; 8 (16) :365-394

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3228-fa.html


1- دانشگاه هنر شیراز ، m.foroughinia@gmail.com
2- دانشگاه الزهرا
3- دانشگاه شیراز
چکیده:   (314 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی آموزش شایستگی­های شغلی متناسب با رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران بود که با طرح ترکیبی اکتشافی متوالی مدل ابزارسازی انجام گردید. بخش کیفی با رویکرد چند روشی کیفی، به شیوه­های تحلیل محتوا  و پدیدارشناسی توصیفی انجام شد. در این بخش، با روش نمونه­گیری هدفمند، 17 نمونه از دانش­آموختگان  این رشته در مصاحبه شرکت کردند و 8 مضمون، استخراج شد. بخش کمی، با روش پیمایشی انجام شد. بعد از تأیید مقیاس نهایی، با نمونه­گیری خوشه­ای و در دسترس،  از دانشجویان سال آخر هر دو مفطع رشته صنایع دستی147 نمونه در ارزیابی شرکت کردند. عملکرد برنامه درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته در آموزش شایستگی­های شغلی در همه عناصر استخراج شده، پایین­تر از میانگین معیار بود و پیشنهاد می­شود در برنامه­های آموزش عالی صنایع دستی ایران، واحدهای درسی متناسب با شایستگی­های شغلی مورد نیاز به صورت اصولی، برنامه­ریزی شود.
متن کامل [PDF 955 kb]   (114 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن
دریافت: 1399/8/16 | پذیرش: 1400/1/22 | انتشار: 1400/1/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb