دوره 8، شماره 16 - ( 7-1399 )                   دوره 8 شماره 16 صفحات 267-300 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholampour M, pourshafei H, farasatkhah M, Ayati M. Current Initiatives in Educating Morally Prospective Teachers of Farhangian University (Providing a Model with a grounded theory approach). CSTP. 2020; 8 (16) :267-300
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3250-fa.html
غلام پور میثم، پورشافعی هادی، فراستخواه مقصود، آیتی محسن. اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد). نظریه و عمل در برنامه درسی. 1399; 8 (16) :267-300

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3250-fa.html


1- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
2- دانشگاه بیرجند ، Hpourshafei@birjand.ac.ir
3- موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
4- دانشگاه بیرجند
چکیده:   (615 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر  بررسی وضع موجود برنامه ­درسی تربیت‌ اخلاقی دانشجو ‌معلمان است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده­ بنیاد انجام گرفت. جامعه­ی آماری شامل کلیه کارگزاران دخیل در برنامه ­درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان هستند که از طریق نمونه‌گیری هدفمند از نوع ملاک ‌محور انتخاب شدند. داده­ها از طریق مصاحبه­ی نیمه‌ساختار‌یافته با ده نفر از دانشجو معلمان، سه نفر از دانش­آموختگان این دانشگاه، هشت نفر از اساتید دروس تربیت اخلاقی دانشگاه، چهار نفر از معلمان راهنما و سه نفر از معاونین و مسئولان امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شهر بیرجند جمع‌آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای تأمین روایی و پایایی از معیارهای لینکن و کوبا استفاده شد.
متن کامل [PDF 800 kb]   (317 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تبیین و آسیب شناسی رویکرد تولید برنامه‌ درسی منطقه‌ای و مدرسه‌ای
دریافت: 1399/11/2 | پذیرش: 1399/11/3 | انتشار: 1400/1/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb