Gholampour M, pourshafei H, farasatkhah M, Ayati M. (2020). Current Initiatives in Educating Morally Prospective Teachers of Farhangian University (Providing a Model with a grounded theory approach).
نظریه و عمل.
8(16), 267-300.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3250-fa.html
غلام پور میثم، پورشافعی هادی، فراستخواه مقصود، آیتی محسن. اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (16) :300-267
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3250-fa.html
چکیده: (4394 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی وضع موجود برنامه درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده بنیاد انجام گرفت. جامعهی آماری شامل کلیه کارگزاران دخیل در برنامه درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان هستند که از طریق نمونهگیری هدفمند از نوع ملاک محور انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبهی نیمهساختاریافته با ده نفر از دانشجو معلمان، سه نفر از دانشآموختگان این دانشگاه، هشت نفر از اساتید دروس تربیت اخلاقی دانشگاه، چهار نفر از معلمان راهنما و سه نفر از معاونین و مسئولان امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شهر بیرجند جمعآوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای تأمین روایی و پایایی از معیارهای لینکن و کوبا استفاده شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تبیین و آسیب شناسی رویکرد تولید برنامه درسی منطقهای و مدرسهای دریافت: 1399/11/2 | ویرایش نهایی: 1400/2/11 | پذیرش: 1399/11/3 | انتشار: 1400/1/31