نمایه کلیدواژه ها

تمام نسخه ها
:: آرتاگرافی طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک [دوره 10، شماره 20]
:: آزمون شناختی تشخیصی و دانش‌آموزان پایۀ دهم طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیت‌های شناختی سواد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا [دوره 2، شماره 4]
:: آسیب‌شناسی تحلیل نوع و میزان تأثیرگذاری نقش‌آفرینانِ برنامه‌ درسی در کمیته‌ی برنامه‌ریزی درسی دانشگاه‌های ایران: نگاهی آسیب‌شناسانه به وضع موجود [دوره 8، شماره 16]
:: آموزش توصیف دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر مبحث حجم در مولفه آموزش [دوره 11، شماره 22]
:: آموزش چند فرهنگی آموزش چندفرهنگی در کتاب های درسی فارسی( خوانداری ) دوره آموزش ابتدایی ایران [دوره 6، شماره 11]
:: آموزش ریاضی واژگان کلیدی کتب ریاضی دوره اول ابتدایی [دوره 11، شماره 22]
:: آموزش ریاضی جایگاه طرح مسئله در آموزش ریاضی مدرسه‌ای ایران: بررسی کتاب های درسی [دوره 9، شماره 17]
:: آموزش عالی روش‌شناسی پژوهش‏ های داخلی و خارجی مربوط به حوزه برنامه درسی در آموزش عالی [دوره 1، شماره 2]
:: آموزش مجازی تحلیل تجارب معلمان در اجرای‌ برنامه‌‌ درسی هنر در بستر آموزش مجازی دوره اول ابتدایی [دوره 10، شماره 20]
:: آموزش و یادگیری فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال 1389 تا 1396 (با موضوع آموزش و یادگیری) [دوره 11، شماره 22]
:: آموزش و یادگیری آموزش و یادگیری در کلاس‌های چندپایه: چالش‌ها و فرصت‌ها [دوره 10، شماره 20]
:: آموزش وپرورش تطبیقی سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران وجهان [دوره 6، شماره 11]
:: آموزشگران دانشگاه فرهنگیان شناسایی و بررسی مولفه های دانش شخصی پداگوژی محتوای آموزشگران رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 17]
:: اثربخشی تعیین ملاک ‏های سنجش اثربخشی دوره ‏های آموزش مجازی حوزوی [دوره 1، شماره 1]
:: اجرای برنامه‌درسی بررسی فرایند مقاومت معلمان دوره ابتدایی در برابر برنامه درسی رسمی [دوره 10، شماره 19]
:: ارزشیابی درآموزش‌عالی پدیدارشناسی ارزشیابی بازده‌های ‌یادگیری [دوره 9، شماره 17]
:: استثمار آکادمیک گونه شناسی سبک نظارت پژوهشی استادان راهنما در ایران: ازتسهیل گری تا فرمان دهی! [دوره 7، شماره 13]
:: اسلامیت بازنمایی مولفه‌های هویت ملی (بعد اسلامیت و ایرانیت) در کتاب‌های درسی فارسی (بخوانیم و بنویسیم) دوره‌ی آموزش ابتدایی [دوره 8، شماره 16]
:: الگوهای برنامه درسی دوره پیش‌دبستان تأملی بر الگوهای برنامه‌درسی مونته سوری، والدورف و بانک استریت در سه محور؛ عاملیت کودک، ارزشیابی و محیط یادگیری. [دوره 11، شماره 21]
:: الگوی سه وجهی برنامه درسی جایگاه محورهای تربیت هنری، ساختار محتوایی و الگوی سه وجهی برنامه درسی در کتاب های درسی فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه [دوره 6، شماره 11]
:: الگوی سیپ ارزشیابی برنامه درسی ریاضی پایه هفتم: یک مطالعه ترکیبی در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر [دوره 9، شماره 18]
:: الگوی مطلوب. آسیب‌شناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه‌ی الگوی مطلوب: یک مطالعه آمیخته [دوره 5، شماره 10]
:: انسان‌گرایی اجتماعی واکاوی نظریه‌های برنامه‌درسی بر مبنای طبقه‌بندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامه‌های‌درسی مبتنی بر شرایط بحران [دوره 7، شماره 13]
:: اولیاء دانش آموزان شناسایی و استخراج قرائت اولیاء و مدیران از مفهوم مشارکت در امور مدرسه [دوره 7، شماره 14]
:: اینستاگرام تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام) [دوره 8، شماره 15]
:: بازنمایی تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی [دوره 7، شماره 13]
:: بازنمایی معنایی؛ افت تحصیلی؛ دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر؛ سهل‌گیری آموزشی؛ رهاشدگی تحصیلی. بازنمایی معنایی پدیده افت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر و ارائه مدلی پارادایمیک: تحقیقی کیفی [دوره 9، شماره 17]
:: بالندگی حرفه ای روایت نگاری ابزار تامل و بالندگی حرفه ای « مطالعه ای کیفی در زمینه تجربه روایت نگاری دانشجو معلمان در درس کارورزی» [دوره 5، شماره 10]
:: بالندگی حرفه‌ای معلمان‌ مطالعه چالشهای مواجهه ی معلمان دوره ابتدایی با درس پژوهی: یک مطالعه موردی [دوره 7، شماره 13]
:: بحران هویت تبیین انتظارات متقابل جامعه علمی مطالعات برنامه درسی و نظام آموزشی: بحثی در زمینه بازسازی منزلت حرفه‏ ای رشته و دانش‌آموختگان آن در جامعه ایران [دوره 1، شماره 2]
:: بخشی نگری برنامه‏ درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران [دوره 1، شماره 1]
:: برزیل.‌ نقش تجربه هنر دوفرهنگی در آموزش میان‌فرهنگی(نمونه موردی: کودکان 9 ساله برزیلی)‌ [دوره 6، شماره 12]
:: برنامه درسی ارزشیابی برنامه درسی به مثابه یک پدیده پیچیده [دوره 8، شماره 16]
:: برنامه درسی نقد و بررسی «اهداف تفصیلی فعالیت‌های دوره پیش‌دبستانی» در برنامه درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران از منظر رویکرد اسلامی عمل [دوره 1، شماره 2]
:: برنامه درسی تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفه‌های نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه‏ ای [دوره 1، شماره 2]
:: برنامه درسی متولی تربیت معلم: آموزش عالی یا آموزش و پرورش [دوره 4، شماره 8]
:: برنامه درسی آموزش مبتنی بر سرگرمی در برنامه درسی دوره ابتدایی: چیستی و چگونگی [دوره 9، شماره 17]
:: برنامه درسی تربیت‌بدنی تلفیقی رویکرد تلفیقی در برنامه ی درسی تربیت‌بدنی مقطع ابتدایی: تبیین امکان از دیدگاه متخصصان [دوره 1، شماره 2]
:: برنامه درسی کاربردی. مطالعه و ارائه الگوی مفهومی و کاربردی استارت آپ های دانش آموزی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه [دوره 10، شماره 19]
:: برنامه‌درسی دوره ابتدایی طراحی الگوی برنامه درسی شخصی شده مبتنی بر هنرمفهومی در دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 18]
:: برنامه‏‏ درسی تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهوم‏ گرایی در رشته‏ ی مطالعات برنامه درسی [دوره 1، شماره 1]
:: بسته آموزشی خودآموز طراحی و اعتباریابی الگوی بسته آموزشی خودآموز کلاس‌های چندپایه در دوره دوم ابتدایی [دوره 9، شماره 18]
:: پایه سوم ابتدایی. تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی( یکپارچه)پایه سوم ابتدایی [دوره 11، شماره 21]
:: پایه هفتم نقش فرهنگ معلمی در مواجهه با تغییرات برنامه درسی ریاضیات پایه هفتم [دوره 4، شماره 7]
:: پایه هفتم جایگاه آموزش بلوغ دختران در کتاب‌های درسی پایه هفتم [دوره 7، شماره 13]
:: پدیدار شناسی واکاوی محدودیت های مشارکت والدین در مدارس متوسطه: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسانه [دوره 7، شماره 14]
:: پدیدار نگاری تجربه حرفه‌ای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی [دوره 1، شماره 2]
:: پدیدارشناسی تجارب زیسته اعضای هیئت‌علمی از برنامه‌های درسی توسعه حرفه‌ای: یک الگوی مفهومی [دوره 7، شماره 13]
:: پدیدارشناسی واکاوی تجارب معلمان دوره‌ ابتدایی از آموزش مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا: مطالعه پدیدارشناسی [دوره 10، شماره 19]
:: پدیدارنگاری. چالش‌های دانش‌آموزان در ساخت اثبات‌های هندسی [دوره 11، شماره 21]
:: پروژه 2061 ماهیت علم : مطالعه موردی نگرش دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران [دوره 3، شماره 5]
:: پژوهش کیفی. واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 2، شماره 4]
:: پیامدهای برنامۀ ‌درسی ضمنی. بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامۀ ‌درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه [دوره 3، شماره 5]
:: پیشرفت تحصیلی تاثیر روش و روش وارونه(معکوس) و دعوت به پژوهش شواب بر عملکرد تحصیلی درس زیست شناسی دانش آموزان پایه‌ی دهم با تعدیل‌گری تفکر انتقادی [دوره 7، شماره 14]
:: تاریخ برنامه درسی نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی [دوره 8، شماره 15]
:: تجارب دانش آموزان ابتدایی. تجارب دانش آموزان پسر ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی [دوره 6، شماره 11]
:: تجارب معلمان واکاوی تجارب معلمان کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا [دوره 11، شماره 22]
:: تجربه زیسته واکاوی تجربه های زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی [دوره 5، شماره 9]
:: تحلیل علی لایه ای چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی [دوره 7، شماره 14]
:: تحلیل محتوای کمی تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های کارآفرینی [دوره 11، شماره 22]
:: تحلیل محتوا. بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های طرح خوانا در محتوای برنامه درسی فارسی دوره دوم ابتدایی [دوره 11، شماره 21]
:: تحلیل محتوا. تحلیل محتوای میزان توجه به ابعاد هفت‌گانۀ اهداف مصوب در کتاب‌های درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه ایران [دوره 3، شماره 6]
:: تدریس شناسایی آموزه ها و نتایج تجارب معلمان در زمینۀ کاربرد هنر در آموزش و تدریس [دوره 10، شماره 20]
:: تدریس ریاضی بررسی فرایند طرح‌ مسئله در آموزش ریاضی [دوره 2، شماره 3]
:: تعالی تدریس تبیین نظریه‌پردازی شخصی اعضای هیأت علمی از نظر متخصصان و تعیین دیدگاه‌های مدرسان نمونه دانشگاه اصفهان پیرامون نقش آفرینی آن در عرصه تعالی تدریس [دوره 11، شماره 21]
:: تعامل نوآوری در آموزش: استفاده از تکنولوژی آموزشی مودل برای افزایش تعاملات میان فراگیران در برنامه درسی ترجمه شفاهی [دوره 5، شماره 10]
:: تعامل و گفتمان نظام‎گرا واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا(سینرژیک) [دوره 7، شماره 14]
:: توانمندسازی شغلی.‌ تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کم‌توان ذهنی (سنتز پژوهی)‌ [دوره 8، شماره 15]
:: توانمندیهای تخصصی مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟ [دوره 4، شماره 8]
:: جنسیت جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی [دوره 7، شماره 14]
:: جنسیت. واکاوی عملکرد ریاضی در دانش‌آموزان جهشی [دوره 6، شماره 11]
:: جهت گیری تبیین سیر تحول و بازنگری برنامه های درسی آموزش عالی افغانستان بعد از 11 سپتامبر 2001 [دوره 11، شماره 22]
:: حوزه پژوهشی مدل‌سازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش [دوره 2، شماره 3]
:: دانش آموختگان تعیین مولفه های اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی [دوره 7، شماره 13]
:: دانش پداگوژی محتوا واکاوی کنش حرفه ای آموزشگران رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در زمینه دانش پداگوژی محتوا [دوره 11، شماره 21]
:: دانشجومعلمان " طراحی الگوی برنامه درسی سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 21]
:: دانشجویان ه بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی [دوره 3، شماره 5]
:: دانشگاه تبریز. بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران [دوره 9، شماره 18]
:: دانشگاه علمی - کاربردی واکاوی برنامه‌های درسی تجربه‌شده نظام آموزش عالی مهارت‌محور؛ از منظر دانشجویان [دوره 9، شماره 17]
:: دانشگاه فرهنگیان تدوین چارچوب برنامه درسی سواد رسانه ای در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه صاحبنظران [دوره 10، شماره 19]
:: دانشگاه فرهنگیان تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 8، شماره 15]
:: دانشگاه فرهنگیان تأملی بر برنامه درسی زاید در رشته آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 21]
:: دانشگاه فرهنگیان برنامه درسی روایت پژوهی و توسعه حرفه ای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامه درسی [دوره 5، شماره 9]
:: دانشگاه فرهنگیان اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 8، شماره 16]
:: دانشگاه کارآفرین طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاه‌های شهر تهران) [دوره 9، شماره 18]
:: دانشگاه هنر اصفهان تبیین شاخص‌های نوآوری در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری رشته‌های هنری مبتنی بر آموزه‌های سازنده‌گرایی و میزان کاربست آن [دوره 5، شماره 9]
:: دانش‌آموزان پایه دوم راهنمایی ویژگی‌های مسائل کلامی ریاضی دوره راهنمایی و راهکارهای تسهیل فرایند حل آن‌ها [دوره 2، شماره 3]
:: دانش‌آموزان پایه ششم. تدریس موازی: رویکردی جهت ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی و نگرش آنان به مدرسه [دوره 5، شماره 10]
:: دبستان طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی ریاضی دبستان مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 10، شماره 19]
:: دوره ابتدائی چالش‌های اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان [دوره 8، شماره 15]
:: دوره ابتدایی تبیین مفهوم اقدام پژوهی در تلفیق هنر در دوره ابتدایی به منظور پیاده سازی برنامه‌های آموزش هنری جدید [دوره 8، شماره 16]
:: دوره ابتدایی جایگاه مولفه‏ های حقوق بشر در محتوای کتاب‏ های درسی دوره‏ ی آموزش ابتدایی ایران [دوره 1، شماره 1]
:: دوره ابتدایی تجارب زیسته سرباز ‌معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی [دوره 7، شماره 14]
:: دوره ابتدایی تأثیر اندازه گیری مبتنی بر برنامه درسی (CBM) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی [دوره 5، شماره 10]
:: دوره ابتدایی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مسئله محور در درس ریاضی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 20]
:: دوره ابتدایی شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی‌های معلم اثربخش دوره ابتدایی [دوره 6، شماره 12]
:: دوره ابتدایی بازخوانی نسبت دو پیشگاه زبانی ( زبان معیار و زبان مادری) در آموزش بر اساس تجربه زیسته معلمان ابتدایی [دوره 10، شماره 20]
:: دوره ابتدایی بررسی برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی مبتنی بر دیدگاه معلمان و ارائه راهکارهای مطلوب از دیدگاه متخصصان [دوره 6، شماره 12]
:: دوره ابتدایی. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین [دوره 7، شماره 14]
:: دوره اول متوسطه طراحی الگوی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 7، شماره 14]
:: دوره اول متوسطه. کاروفناوری: تجربه زیسته معلمان [دوره 4، شماره 8]
:: دوره اول متوسطه. بررسی جایگاه قومیت و تجارب زیسته قومیتی دانش آموزان در برنامه های درسی متوسطه اول ایران [دوره 10، شماره 20]
:: دوره دوم ابتدایی طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران [دوره 5، شماره 10]
:: دوره دوم ابتدایی بررسی سطح تسلط دانش‌آموزان دختر دوره دوم ابتدایی روی محتوای دروس علوم و ریاضیات: تأملی بر معیار «قابلیت یادگیری» در انتخاب محتوای برنامه درسی [دوره 8، شماره 15]
:: دوره متوسطه میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک 3 و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه [دوره 1، شماره 1]
:: دوره متوسطه نظری مؤلفه‌های آموزش چند فرهنگی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی [دوره 3، شماره 5]
:: دوره‌‌های کارشناسی. مطالعه‌ دیدگاه مدرسان در خصوص تقویت انگیزش یادگیری زبان از طریق برنامه درسی زبان انگلیسی عمومی؛ ارائه یک مدل [دوره 6، شماره 12]
:: دورۀ پیش‌دبستانی میزان انطباق برنامۀ ‌درسی قصد شده و اجرا شدۀ پیش از دبستان [دوره 3، شماره 5]
:: دورۀ تحصیلی متوسطه تحلیل برنامه درسی مغفول سواد تغذیه ای در دوره تحصیلی متوسطه [دوره 3، شماره 6]
:: دیدگاههای برنامه درسی برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟ [دوره 4، شماره 8]
:: دیسیپلین برنامۀدرسی تبیین قابلیت‌های دیسیپلینی برنامه‌درسی و تعیین جایگاه آن در طبقه‌بندی دیسیپلین‌های علمی [دوره 2، شماره 4]
:: راهبردها زمینه‌ها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17]
:: راهکارهای اجرایی تحقق تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در «رویکرد یادگیری برای دانستن» و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق این رویکرد: مطالعه‌ای ترکیبی [دوره 7، شماره 13]
:: راهکارهای اصلاح برنامه‌درسی ریاضی دوره اول ابتدایی اجرای برنامه‌درسی ریاضی دوره اول ابتدایی: چالش‌ها و راهکارها [دوره 10، شماره 20]
:: راهنمای معلم پایه دهم انسانی تحلیل محتوای کتابهای جدیدالتالیف ریاضی و راهنمای معلم سال دهم رشته انسانی (با تاکید بر رویکرد زمینه محور) [دوره 7، شماره 13]
:: رشته روان شناسی و رشته زبان و ادبیات فارسی. نگاهی به برنامه های درسی بازنگری شده ی رشته های کارشناسی علوم تربیتی، روان شناسی و زبان و ادبیات فارسی از حیث موفقیت آنها در حصول به اهداف قصده-شده [دوره 11، شماره 22]
:: رضایت. طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و پارادیم چهارم نظریه کاشمن و مقایسه آنها (از نظر میزان پیشرفت تحصیلی، انگیزه و رضایت دانشجویان آموزش پزشکی) [دوره 8، شماره 15]
:: روایت پژوهی شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته علوم انسانی: تاملی بر روایت های دوران تحصیلی ام [دوره 11، شماره 22]
:: روش آمیخته تأملی بر مهارت‌های روش‌شناسی پژوهش در دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم انسانی: یافته‌های یک مطالعه آمیخته [دوره 3، شماره 6]
:: روش پژوهش ترکیبی. تبیین عوامل موثر بر کیفیت تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای [دوره 7، شماره 13]
:: روش تجزیه‌وتحلیل آنتروپی شانون تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی مبتنی بر الگوی‌ خلاقیت پلسک [دوره 2، شماره 4]
:: روش-های آموزشی ظرفیت آموزش مسائل مدل‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضی [دوره 5، شماره 9]
:: ریاضی برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟ [دوره 4، شماره 8]
:: ریاضی ورزی عمودی رد پای آموزش ریاضی واقعیت‌مدار در ریاضیات مدرسه‌ای در ایران [دوره 2، شماره 3]
:: زبان اموزی فارسی دوره اول ابتدایی کندوکاو در حوزه ویژگی های برنامه درسی مرجع زبان آموزی دوره ابتدایی [دوره 8، شماره 15]
:: سازمان بین المللی کار(ILO) نقش الگوی آموزش‌های کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارت‌های کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای [دوره 4، شماره 7]
:: سطوح برنامه‌درسی تحلیلی از پژوهش های ایرانی قلمرو برنامه درسی آموزش علوم تجربی با تمرکز بر ماهیت علم [دوره 11، شماره 22]
:: سنتز فراتفسیر تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر» [دوره 7، شماره 14]
:: سنتزپژوهی الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم [دوره 8، شماره 16]
:: سنتزپژوهی الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش‌ها [دوره 6، شماره 11]
:: سنتزپژوهی سنتزپژوهی چالش‌ های انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی در آموزش عالی با توجه به دنیاگیری کووید-19 [دوره 9، شماره 18]
:: سنتزپژوهی تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی) [دوره 5، شماره 9]
:: سنتزپژوهی. طراحی الگوی برنامه درسی محیط کار: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 9، شماره 17]
:: شاخه فنی و حرفه‌ای بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفه‌ای از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 8، شماره 16]
:: شایستگی عمل فکورانه تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه [دوره 6، شماره 12]
:: شایستگی های شغلی. شایستگی های شغلی مبتنی بر رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران: رویکرد ترکیبی [دوره 8، شماره 16]
:: صورت گرایی نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا [دوره 11، شماره 21]
:: ضرب و تقسیم کسرها دانش‌های مورد نیاز آموزشگران ریاضی جهت آماده‌سازی معلمان ابتدایی آینده برای تدریس ریاضی [دوره 10، شماره 19]
:: طراحی آموزشی سازنده‌گرا مقایسۀ اثربخشی مدل‌های طراحی آموزشی سازنده‌گرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیط‌های یادگیری مسئله‌محور در آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 3، شماره 6]
:: طراحی برنامه درسی طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان(3 تا 5 سال) [دوره 10، شماره 20]
:: طراحی و توسعه ی صفحات وب. انعکاس مهارت های نرم در برنامه درسی رشته کامپیوتر شاخه کار و دانش (گرایش طراحی و توسعه صفحات وب) [دوره 10، شماره 19]
:: طنز آموزشی ریاضیات: عبور از طنز به خلاقیت [دوره 4، شماره 8]
:: عصب پدیدارشناسی نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی [دوره 8، شماره 15]
:: علوم تربیتی بررسی تاثیر متغیرهای زمینه ای بر باورهای معرفت شناسی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 6، شماره 12]
:: علوم تربیتی عناصر و مؤلفه ‫های الگوی برنامه درسی مبتنی بر عمل در آموزش عالی (مطالعه موردی رشتۀ علوم تربیتی) [دوره 10، شماره 19]
:: عناصر برنامه درسی طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 18]
:: عناصر برنامه کارورزی ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی [دوره 8، شماره 15]
:: فرآیند تغییر ارایه الگویی برای ارتقای توانمندی معلمان دوره ابتدایی، به منظور پرورش استدلال جبری و تفکر تابعی دانش‌آموزان [دوره 2، شماره 3]
:: فراتحلیل آموزش ریاضی چه نیست؟! [دوره 2، شماره 3]
:: فرارشته ای تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی [دوره 6، شماره 12]
:: فرزندپروری و موفقیت تحصیلی در جست‌وجوی مدل برنامۀدرسی برای رشد سرمایۀ فرهنگی خانواده موفقیت تحصیلی فرزندان [دوره 2، شماره 4]
:: فرهنگ. سنتزپژوهی مولفه های دانش فرهنگی معلمان [دوره 11، شماره 22]
:: فضای فیزیکی مدرسه واکاوی انگاره های معلمان دوره ابتدایی از مفهوم «مدرسه دوست‌دار کودک» [دوره 11، شماره 22]
:: قلمروهای برنامه درسی مفهوم سازی مشاوره برنامه درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوین حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 6، شماره 11]
:: کاربرد تلفیق کاربرد تلفیق در برنامه های درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 10، شماره 19]
:: کارشناسان. ارزیابی برنامۀ درسی دورۀ متوسطه (شاخۀ کار‌ و‌ دانش) با نظر به موضوع کارآفرینی از دیدگاه متخصصان [دوره 3، شماره 6]
:: کاوشگری موسیقایی- فلسفه برای کودکان- آموزش موسیقی تحلیل برنامه ی درسی کاوشگری موسیقایی در برنامه ی درسی فلسفه برای کودکان (فبک) [دوره 9، شماره 18]
:: کتاب درسی ابتدایی زیرساختارهای کسر و جایگاه آن در کتاب‌های ریاضی دوره ابتدایی ایران [دوره 11، شماره 21]
:: کتاب روایتی از کلاس‌های درس دانشگاهی روایتی از کلاس‌های درس دانشگاهی (تجربه زیسته استادان دانشگاه) [دوره 5، شماره 10]
:: کسب شده طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀ‏درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران [دوره 4، شماره 7]
:: کوچ سالانه چالش بین کوچ عشایر و مدارس عشایر کوچ رو [دوره 3، شماره 5]
:: کیفیت ارزیابی کیفیت برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران [دوره 2، شماره 4]
:: کیفیت پیش دبستان شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان [دوره 8، شماره 16]
:: گوش‏ دادن هرمنیوتیک رویکردهای معلمان ریاضی به «گوش ‏دادن» در کلاس ‏های درس: یک مطالعه پدیدارنگاری [دوره 1، شماره 1]
:: ماتریسی تاثیر استفاده از راهبرد رسم شکل در حل مسایل کلامی ریاضی [دوره 7، شماره 14]
:: مایکل یانگ مفهوم‌پردازی دانش قدرتمند بر اساس نظریه برنامه‌درسی دانش‌بنیان مایکل یانگ [دوره 5، شماره 9]
:: مؤلفه‌های اشتغال شناسایی مؤلفه‌های اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان رشته مهندسی عمران: روایت قابلیت‌های مبنایی از دیدگاه کارفرمایان [دوره 10، شماره 20]
:: متوسطه دوم بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی نظام جدید دوم متوسطه(مطالعه موردی دبیرستان چندفرهنگی بخردیان بهبهان) [دوره 8، شماره 16]
:: مثلثات بررسی کتاب‌های درسی ریاضی دوره متوسطه از شروع آموزش رسمی در ایران [دوره 2، شماره 3]
:: مدارس هوشمند تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از منابع آموزشی موجود در وب برای تدریس کلاسی در مدارس هوشمند ابتدایی شهر تبریز : چالشها و راهکارها [دوره 8، شماره 16]
:: مربی تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی [دوره 4، شماره 7]
:: مطالعه کیفی سنتز پژوهشی آسیب‌های نظام آموزشی مدارس استعدادهای درخشان و ارائه الگوی شاخص‌های ارتقاء برنامه‌درسی: مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 19]
:: مطالعه ی تطبیقی تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب [دوره 8، شماره 16]
:: معلمان تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس»(کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان [دوره 3، شماره 6]
:: معلمان چالش های برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی در تربیت شهروندی – اجتماعی براساس مدل تایلر [دوره 4، شماره 7]
:: معلمان نظرات معلمان ریاضی در مورد دلایل رخ‌داد اشتباهات آموزشی دانش‌آموزان در کلاس درس‌های مدرسه‌ای با تاکید بر جبر [دوره 9، شماره 17]
:: معلمان ریاضی دوره متوسطه بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تلفیق یادگیری حرفه‌ای معلمان ریاضی با چگونگی تحلیل، تفسیر و تصمیم‌گیری آنان در دورۀ متوسطه [دوره 3، شماره 5]
:: معیارهای لینکلن و گوبا واکاوی و تبیین  ابعاد و مولفه‌های برنامه درسی لایه‌ای در راستای دانش‌آموز-محوری [دوره 10، شماره 20]
:: مفهوم سازی فرهنگی تبیین استلزام های مبانی نظری رویکرد فرافرهنگی (زبان انگلیسی به منزله زبان بین المللی ) در فلسفه برنامه درسی رسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه [دوره 10، شماره 19]
:: مقایسۀ تطبیقی هدف‌های برنامه‌درسی جهت‌یابی و تحرک در ایران و آمریکا (ویژه نابینایان و کم‌بینایان) [دوره 5، شماره 9]
:: ملاک‌ها و نشانگرهای برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای. تأملی در مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای ایران [دوره 9، شماره 18]
:: موزه اثربخشی شیوه های تدریس قصه‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانش‌آموزان دبستانی [دوره 10، شماره 20]
:: مولفه ها و شاخص ها شناسایی ابعاد و مولفه های الگوی توسعه حرفه ای معلمان: فراترکیب مدل های توسعه حرفه ای [دوره 11، شماره 22]
:: مهارت‏های تخصصی ICT بررسی و تدوین مهارت‏ ها وصلاحیت‏ هایICT موردنیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری [دوره 1، شماره 1]
:: نسل جدید پیش‌بایست‌های راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگی‌های نسلی دانشجویان دوره کارشناسی امروز [دوره 9، شماره 18]
:: نظریه برنامه‌درسی. جستجوی مبانی نظریه‌ برنامه‌درسی عمل رایزنانه شواب در اندیشه‌های ارسطو، دیویی و هابرماس [دوره 4، شماره 7]
:: نظریه فن‌هیلی. بررسی سازگاری محتوای آموزشی شکل‌های هندسی در دوره پیش‌دبستانی با اهداف راهنمای برنامه این دوره در ایران [دوره 9، شماره 17]
:: نظریه مقاومت برنامه درسی زیرزمینی در حوزه قومیت در نظام آموزشی ایران [دوره 8، شماره 15]
:: نقادی برنامه‎ریزان درسی آسیب‎های ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی از نگاه برنامه‎ ریزان درسی ایران [دوره 9، شماره 18]
:: نوآوری آموزشی و درسی؛ نظریه انتشار نوآوری؛ تختۀ هوشمند؛ اورت راجرز. ارزیابی تختۀ هوشمند به‌عنوان نوآوری آموزشی بر اساس نظریه انتشار نوآوری اِورت راجرز [دوره 3، شماره 6]
:: والدین آموزش در خانه: بدیل مدرسه [دوره 1، شماره 2]
:: وجوه چالش زا. برنامه درسی پیش‌بینی‌نشده؛ به‌عنوان پیامد عصر کرونا و پساکرونا [دوره 9، شماره 17]
:: ویژگی های غیرشناختی مطالعه تأثیر مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( سمپاد ) [دوره 9، شماره 17]
:: ویلیام پاینار نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل [دوره 4، شماره 8]
:: هنرستان فنی و حرفه ای ارتقای عملکرد هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان آذربایجان غربی به مثابه سازمان‌های کارآفرین مبتنی بر مدل پارادایمی نظریه برخاسته از داده‌ها [دوره 8، شماره 15]
:: یاددهی-یادگیری چیستی مبانی فلسفی تدریس در راهبردهای یاددهی-یادگیری [دوره 10، شماره 19]
:: یادگیرنده مادام‌العمر واکاوی ابعاد، مولفه ها و شاخص های شایستگی معلم به مثابه یادگیرنده مادام العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 11، شماره 22]
:: یادگیری ترکیبی تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه [دوره 4، شماره 7]
:: یادگیری خلاقانه تأثیر استفاده از پادکست آموزشی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه یادگیری و یادگیری خلاقانه دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی شهرستان سبزوار [دوره 9، شماره 18]
:: یادگیری سیار تاثیر استفاده از فناوری کدهای دسترسی سریع در انگیزه تحصیلی [دوره 7، شماره 13]
:: یادگیری مبتنی بر بازی روش نمونه‌سازی مشارکتی بازی‌های آموزشی دیجیتال با رویکرد تفکر طراحی در ارتقای یادگیری ریاضی ششم ابتدایی: موانع، تسهیلگرها و راهکارهای ادامه [دوره 11، شماره 21]
:: یادگیری مجازی بررسی سطح خود تعیین‏گری دانشجویان دوره‏های مجازی دانشگاه مهر البرز با توجه به اصول و مؤلفه‌های رویکرد هتاگوژی [دوره 2، شماره 4]
:: یادگیری مشارکتی طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 7، شماره 14]
:: یادگیری معلم فهم دانش شخصی ـ عملی ؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می‌دانند [دوره 7، شماره 13]
:: یکپارچگی جایگاه ادبیات داستانی در تربیت اخلاقی دوره‌ی ابتدایی [دوره 5، شماره 10]
:: zبرنامه درسی؛ تحلیل محتوا کیفی واکاوی برنامه درسی متناسب با ویژگی‌های نسل z [دوره 11، شماره 21]

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb