 |
آرتاگرافی
طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک [دوره 10، شماره 20] |
 |
آزمون شناختی تشخیصی و دانشآموزان پایۀ دهم
طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیتهای شناختی سواد ریاضی دانشآموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا [دوره 2، شماره 4] |
 |
آسیبشناسی
تحلیل نوع و میزان تأثیرگذاری نقشآفرینانِ برنامه درسی در کمیتهی برنامهریزی درسی دانشگاههای ایران: نگاهی آسیبشناسانه به وضع موجود [دوره 8، شماره 16] |
 |
آموزش
توصیف دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر مبحث حجم در مولفه آموزش [دوره 11، شماره 22] |
 |
آموزش چند فرهنگی
آموزش چندفرهنگی در کتاب های درسی فارسی( خوانداری ) دوره آموزش ابتدایی ایران [دوره 6، شماره 11] |
 |
آموزش ریاضی
واژگان کلیدی کتب ریاضی دوره اول ابتدایی [دوره 11، شماره 22] |
 |
آموزش ریاضی
جایگاه طرح مسئله در آموزش ریاضی مدرسهای ایران: بررسی کتاب های درسی [دوره 9، شماره 17] |
 |
آموزش عالی
روششناسی پژوهش های داخلی و خارجی مربوط به حوزه برنامه درسی در آموزش عالی [دوره 1، شماره 2] |
 |
آموزش مجازی
تحلیل تجارب معلمان در اجرای برنامه درسی هنر در بستر آموزش مجازی دوره اول ابتدایی [دوره 10، شماره 20] |
 |
آموزش و یادگیری
فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال 1389 تا 1396 (با موضوع آموزش و یادگیری) [دوره 11، شماره 22] |
 |
آموزش و یادگیری
آموزش و یادگیری در کلاسهای چندپایه: چالشها و فرصتها [دوره 10، شماره 20] |
 |
آموزش وپرورش تطبیقی
سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران وجهان [دوره 6، شماره 11] |
 |
آموزشگران دانشگاه فرهنگیان
شناسایی و بررسی مولفه های دانش شخصی پداگوژی محتوای آموزشگران رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 17] |
 |
اثربخشی
تعیین ملاک های سنجش اثربخشی دوره های آموزش مجازی حوزوی [دوره 1، شماره 1] |
 |
اجرای برنامهدرسی
بررسی فرایند مقاومت معلمان دوره ابتدایی در برابر برنامه درسی رسمی [دوره 10، شماره 19] |
 |
ارزشیابی درآموزشعالی
پدیدارشناسی ارزشیابی بازدههای یادگیری [دوره 9، شماره 17] |
 |
استثمار آکادمیک
گونه شناسی سبک نظارت پژوهشی استادان راهنما در ایران: ازتسهیل گری تا فرمان دهی! [دوره 7، شماره 13] |
 |
اسلامیت
بازنمایی مولفههای هویت ملی (بعد اسلامیت و ایرانیت) در کتابهای درسی فارسی (بخوانیم و بنویسیم) دورهی آموزش ابتدایی [دوره 8، شماره 16] |
 |
الگوهای برنامه درسی دوره پیشدبستان
تأملی بر الگوهای برنامهدرسی مونته سوری، والدورف و بانک استریت در سه محور؛ عاملیت کودک، ارزشیابی و محیط یادگیری. [دوره 11، شماره 21] |
 |
الگوی سه وجهی برنامه درسی
جایگاه محورهای تربیت هنری، ساختار محتوایی و الگوی سه وجهی برنامه درسی در کتاب های درسی فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه [دوره 6، شماره 11] |
 |
الگوی سیپ
ارزشیابی برنامه درسی ریاضی پایه هفتم: یک مطالعه ترکیبی در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر [دوره 9، شماره 18] |
 |
الگوی مطلوب.
آسیبشناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائهی الگوی مطلوب: یک مطالعه آمیخته [دوره 5، شماره 10] |
 |
انسانگرایی اجتماعی
واکاوی نظریههای برنامهدرسی بر مبنای طبقهبندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامههایدرسی مبتنی بر شرایط بحران [دوره 7، شماره 13] |
 |
اولیاء دانش آموزان
شناسایی و استخراج قرائت اولیاء و مدیران از مفهوم مشارکت در امور مدرسه [دوره 7، شماره 14] |
 |
اینستاگرام
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام) [دوره 8، شماره 15] |
 |
بازنمایی
تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی [دوره 7، شماره 13] |
 |
بازنمایی معنایی؛ افت تحصیلی؛ دانشآموزان شاهد و ایثارگر؛ سهلگیری آموزشی؛ رهاشدگی تحصیلی.
بازنمایی معنایی پدیده افت تحصیلی دانشآموزان شاهد و ایثارگر و ارائه مدلی پارادایمیک: تحقیقی کیفی [دوره 9، شماره 17] |
 |
بالندگی حرفه ای
روایت نگاری ابزار تامل و بالندگی حرفه ای « مطالعه ای کیفی در زمینه تجربه روایت نگاری دانشجو معلمان در درس کارورزی» [دوره 5، شماره 10] |
 |
بالندگی حرفهای معلمان
مطالعه چالشهای مواجهه ی معلمان دوره ابتدایی با درس پژوهی: یک مطالعه موردی [دوره 7، شماره 13] |
 |
بحران هویت
تبیین انتظارات متقابل جامعه علمی مطالعات برنامه درسی و نظام آموزشی: بحثی در زمینه بازسازی منزلت حرفه ای رشته و دانشآموختگان آن در جامعه ایران [دوره 1، شماره 2] |
 |
بخشی نگری
برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران [دوره 1، شماره 1] |
 |
برزیل.
نقش تجربه هنر دوفرهنگی در آموزش میانفرهنگی(نمونه موردی: کودکان 9 ساله برزیلی) [دوره 6، شماره 12] |
 |
برنامه درسی
ارزشیابی برنامه درسی به مثابه یک پدیده پیچیده [دوره 8، شماره 16] |
 |
برنامه درسی
نقد و بررسی «اهداف تفصیلی فعالیتهای دوره پیشدبستانی» در برنامه درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران از منظر رویکرد اسلامی عمل [دوره 1، شماره 2] |
 |
برنامه درسی
تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفههای نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه ای [دوره 1، شماره 2] |
 |
برنامه درسی
متولی تربیت معلم: آموزش عالی یا آموزش و پرورش [دوره 4، شماره 8] |
 |
برنامه درسی
آموزش مبتنی بر سرگرمی در برنامه درسی دوره ابتدایی: چیستی و چگونگی [دوره 9، شماره 17] |
 |
برنامه درسی تربیتبدنی تلفیقی
رویکرد تلفیقی در برنامه ی درسی تربیتبدنی مقطع ابتدایی: تبیین امکان از دیدگاه متخصصان [دوره 1، شماره 2] |
 |
برنامه درسی کاربردی.
مطالعه و ارائه الگوی مفهومی و کاربردی استارت آپ های دانش آموزی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه [دوره 10، شماره 19] |
 |
برنامهدرسی دوره ابتدایی
طراحی الگوی برنامه درسی شخصی شده مبتنی بر هنرمفهومی در دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 18] |
 |
برنامه درسی
تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهوم گرایی در رشته ی مطالعات برنامه درسی [دوره 1، شماره 1] |
 |
بسته آموزشی خودآموز
طراحی و اعتباریابی الگوی بسته آموزشی خودآموز کلاسهای چندپایه در دوره دوم ابتدایی [دوره 9، شماره 18] |
 |
پایه سوم ابتدایی.
تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی( یکپارچه)پایه سوم ابتدایی [دوره 11، شماره 21] |
 |
پایه هفتم
نقش فرهنگ معلمی در مواجهه با تغییرات برنامه درسی ریاضیات پایه هفتم [دوره 4، شماره 7] |
 |
پایه هفتم
جایگاه آموزش بلوغ دختران در کتابهای درسی پایه هفتم [دوره 7، شماره 13] |
 |
پدیدار شناسی
واکاوی محدودیت های مشارکت والدین در مدارس متوسطه: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسانه [دوره 7، شماره 14] |
 |
پدیدار نگاری
تجربه حرفهای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی [دوره 1، شماره 2] |
 |
پدیدارشناسی
تجارب زیسته اعضای هیئتعلمی از برنامههای درسی توسعه حرفهای: یک الگوی مفهومی [دوره 7، شماره 13] |
 |
پدیدارشناسی
واکاوی تجارب معلمان دوره ابتدایی از آموزش مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا: مطالعه پدیدارشناسی [دوره 10، شماره 19] |
 |
پدیدارنگاری.
چالشهای دانشآموزان در ساخت اثباتهای هندسی [دوره 11، شماره 21] |
 |
پروژه 2061
ماهیت علم : مطالعه موردی نگرش دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران [دوره 3، شماره 5] |
 |
پژوهش کیفی.
واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 2، شماره 4] |
 |
پیامدهای برنامۀ درسی ضمنی.
بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامۀ درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه [دوره 3، شماره 5] |
 |
پیشرفت تحصیلی
تاثیر روش و روش وارونه(معکوس) و دعوت به پژوهش شواب بر عملکرد تحصیلی درس زیست شناسی دانش آموزان پایهی دهم با تعدیلگری تفکر انتقادی [دوره 7، شماره 14] |
 |
تاریخ برنامه درسی
نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی [دوره 8، شماره 15] |
 |
تجارب دانش آموزان ابتدایی.
تجارب دانش آموزان پسر ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی [دوره 6، شماره 11] |
 |
تجارب معلمان
واکاوی تجارب معلمان کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا [دوره 11، شماره 22] |
 |
تجربه زیسته
واکاوی تجربه های زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی [دوره 5، شماره 9] |
 |
تحلیل علی لایه ای
چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی [دوره 7، شماره 14] |
 |
تحلیل محتوای کمی
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفههای کارآفرینی [دوره 11، شماره 22] |
 |
تحلیل محتوا.
بررسی میزان توجه به مؤلفههای طرح خوانا در محتوای برنامه درسی فارسی دوره دوم ابتدایی [دوره 11، شماره 21] |
 |
تحلیل محتوا.
تحلیل محتوای میزان توجه به ابعاد هفتگانۀ اهداف مصوب در کتابهای درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه ایران [دوره 3، شماره 6] |
 |
تدریس
شناسایی آموزه ها و نتایج تجارب معلمان در زمینۀ کاربرد هنر در آموزش و تدریس [دوره 10، شماره 20] |
 |
تدریس ریاضی
بررسی فرایند طرح مسئله در آموزش ریاضی [دوره 2، شماره 3] |
 |
تعالی تدریس
تبیین نظریهپردازی شخصی اعضای هیأت علمی از نظر متخصصان و تعیین دیدگاههای مدرسان نمونه دانشگاه اصفهان پیرامون نقش آفرینی آن در عرصه تعالی تدریس [دوره 11، شماره 21] |
 |
تعامل
نوآوری در آموزش: استفاده از تکنولوژی آموزشی مودل برای افزایش تعاملات میان فراگیران در برنامه درسی ترجمه شفاهی [دوره 5، شماره 10] |
 |
تعامل و گفتمان نظامگرا
واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا(سینرژیک) [دوره 7، شماره 14] |
 |
توانمندسازی شغلی.
تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کمتوان ذهنی (سنتز پژوهی) [دوره 8، شماره 15] |
 |
توانمندیهای تخصصی
مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟ [دوره 4، شماره 8] |
 |
جنسیت
جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی [دوره 7، شماره 14] |
 |
جنسیت.
واکاوی عملکرد ریاضی در دانشآموزان جهشی [دوره 6، شماره 11] |
 |
جهت گیری
تبیین سیر تحول و بازنگری برنامه های درسی آموزش عالی افغانستان بعد از 11 سپتامبر 2001 [دوره 11، شماره 22] |
 |
حوزه پژوهشی
مدلسازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش [دوره 2، شماره 3] |
 |
دانش آموختگان
تعیین مولفه های اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی [دوره 7، شماره 13] |
 |
دانش پداگوژی محتوا
واکاوی کنش حرفه ای آموزشگران رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در زمینه دانش پداگوژی محتوا [دوره 11، شماره 21] |
 |
دانشجومعلمان "
طراحی الگوی برنامه درسی سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 21] |
 |
دانشجویان ه
بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی [دوره 3، شماره 5] |
 |
دانشگاه تبریز.
بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران [دوره 9، شماره 18] |
 |
دانشگاه علمی - کاربردی
واکاوی برنامههای درسی تجربهشده نظام آموزش عالی مهارتمحور؛ از منظر دانشجویان [دوره 9، شماره 17] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
تدوین چارچوب برنامه درسی سواد رسانه ای در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه صاحبنظران [دوره 10، شماره 19] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 8، شماره 15] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
تأملی بر برنامه درسی زاید در رشته آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 21] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
برنامه درسی روایت پژوهی و توسعه حرفه ای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامه درسی [دوره 5، شماره 9] |
 |
دانشگاه فرهنگیان
اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 8، شماره 16] |
 |
دانشگاه کارآفرین
طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاههای شهر تهران) [دوره 9، شماره 18] |
 |
دانشگاه هنر اصفهان
تبیین شاخصهای نوآوری در فعالیتهای یاددهی و یادگیری رشتههای هنری مبتنی بر آموزههای سازندهگرایی و میزان کاربست آن [دوره 5، شماره 9] |
 |
دانشآموزان پایه دوم راهنمایی
ویژگیهای مسائل کلامی ریاضی دوره راهنمایی و راهکارهای تسهیل فرایند حل آنها [دوره 2، شماره 3] |
 |
دانشآموزان پایه ششم.
تدریس موازی: رویکردی جهت ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی و نگرش آنان به مدرسه [دوره 5، شماره 10] |
 |
دبستان
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی ریاضی دبستان مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 10، شماره 19] |
 |
دوره ابتدائی
چالشهای اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان [دوره 8، شماره 15] |
 |
دوره ابتدایی
تبیین مفهوم اقدام پژوهی در تلفیق هنر در دوره ابتدایی به منظور پیاده سازی برنامههای آموزش هنری جدید [دوره 8، شماره 16] |
 |
دوره ابتدایی
جایگاه مولفه های حقوق بشر در محتوای کتاب های درسی دوره ی آموزش ابتدایی ایران [دوره 1، شماره 1] |
 |
دوره ابتدایی
تجارب زیسته سرباز معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی [دوره 7، شماره 14] |
 |
دوره ابتدایی
تأثیر اندازه گیری مبتنی بر برنامه درسی (CBM) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی [دوره 5، شماره 10] |
 |
دوره ابتدایی
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مسئله محور در درس ریاضی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 20] |
 |
دوره ابتدایی
شناسایی و اعتبار سنجی ویژگیهای معلم اثربخش دوره ابتدایی [دوره 6، شماره 12] |
 |
دوره ابتدایی
بازخوانی نسبت دو پیشگاه زبانی ( زبان معیار و زبان مادری) در آموزش بر اساس تجربه زیسته معلمان ابتدایی [دوره 10، شماره 20] |
 |
دوره ابتدایی
بررسی برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی مبتنی بر دیدگاه معلمان و ارائه راهکارهای مطلوب از دیدگاه متخصصان [دوره 6، شماره 12] |
 |
دوره ابتدایی.
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین [دوره 7، شماره 14] |
 |
دوره اول متوسطه
طراحی الگوی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانشآموزان دوره اول متوسطه [دوره 7، شماره 14] |
 |
دوره اول متوسطه.
کاروفناوری: تجربه زیسته معلمان [دوره 4، شماره 8] |
 |
دوره اول متوسطه.
بررسی جایگاه قومیت و تجارب زیسته قومیتی دانش آموزان در برنامه های درسی متوسطه اول ایران [دوره 10، شماره 20] |
 |
دوره دوم ابتدایی
طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران [دوره 5، شماره 10] |
 |
دوره دوم ابتدایی
بررسی سطح تسلط دانشآموزان دختر دوره دوم ابتدایی روی محتوای دروس علوم و ریاضیات: تأملی بر معیار «قابلیت یادگیری» در انتخاب محتوای برنامه درسی [دوره 8، شماره 15] |
 |
دوره متوسطه
میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک 3 و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه [دوره 1، شماره 1] |
 |
دوره متوسطه نظری
مؤلفههای آموزش چند فرهنگی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی [دوره 3، شماره 5] |
 |
دورههای کارشناسی.
مطالعه دیدگاه مدرسان در خصوص تقویت انگیزش یادگیری زبان از طریق برنامه درسی زبان انگلیسی عمومی؛ ارائه یک مدل [دوره 6، شماره 12] |
 |
دورۀ پیشدبستانی
میزان انطباق برنامۀ درسی قصد شده و اجرا شدۀ پیش از دبستان [دوره 3، شماره 5] |
 |
دورۀ تحصیلی متوسطه
تحلیل برنامه درسی مغفول سواد تغذیه ای در دوره تحصیلی متوسطه [دوره 3، شماره 6] |
 |
دیدگاههای برنامه درسی
برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟ [دوره 4، شماره 8] |
 |
دیسیپلین برنامۀدرسی
تبیین قابلیتهای دیسیپلینی برنامهدرسی و تعیین جایگاه آن در طبقهبندی دیسیپلینهای علمی [دوره 2، شماره 4] |
 |
راهبردها
زمینهها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17] |
 |
راهکارهای اجرایی تحقق
تعیین صلاحیتهای حرفهای معلمان در «رویکرد یادگیری برای دانستن» و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق این رویکرد: مطالعهای ترکیبی [دوره 7، شماره 13] |
 |
راهکارهای اصلاح برنامهدرسی ریاضی دوره اول ابتدایی
اجرای برنامهدرسی ریاضی دوره اول ابتدایی: چالشها و راهکارها [دوره 10، شماره 20] |
 |
راهنمای معلم پایه دهم انسانی
تحلیل محتوای کتابهای جدیدالتالیف ریاضی و راهنمای معلم سال دهم رشته انسانی (با تاکید بر رویکرد زمینه محور) [دوره 7، شماره 13] |
 |
رشته روان شناسی و رشته زبان و ادبیات فارسی.
نگاهی به برنامه های درسی بازنگری شده ی رشته های کارشناسی علوم تربیتی، روان شناسی و زبان و ادبیات فارسی از حیث موفقیت آنها در حصول به اهداف قصده-شده [دوره 11، شماره 22] |
 |
رضایت.
طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و پارادیم چهارم نظریه کاشمن و مقایسه آنها (از نظر میزان پیشرفت تحصیلی، انگیزه و رضایت دانشجویان آموزش پزشکی) [دوره 8، شماره 15] |
 |
روایت پژوهی
شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته علوم انسانی: تاملی بر روایت های دوران تحصیلی ام [دوره 11، شماره 22] |
 |
روش آمیخته
تأملی بر مهارتهای روششناسی پژوهش در دانشجویان کارشناسیارشد رشتههای علوم انسانی: یافتههای یک مطالعه آمیخته [دوره 3، شماره 6] |
 |
روش پژوهش ترکیبی.
تبیین عوامل موثر بر کیفیت تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای [دوره 7، شماره 13] |
 |
روش تجزیهوتحلیل آنتروپی شانون
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی مبتنی بر الگوی خلاقیت پلسک [دوره 2، شماره 4] |
 |
روش-های آموزشی
ظرفیت آموزش مسائل مدلسازی برای تغییر نگرش دانشآموزان نسبت به ریاضی [دوره 5، شماره 9] |
 |
ریاضی
برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟ [دوره 4، شماره 8] |
 |
ریاضی ورزی عمودی
رد پای آموزش ریاضی واقعیتمدار در ریاضیات مدرسهای در ایران [دوره 2، شماره 3] |
 |
زبان اموزی فارسی دوره اول ابتدایی
کندوکاو در حوزه ویژگی های برنامه درسی مرجع زبان آموزی دوره ابتدایی [دوره 8، شماره 15] |
 |
سازمان بین المللی کار(ILO)
نقش الگوی آموزشهای کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارتهای کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای [دوره 4، شماره 7] |
 |
سطوح برنامهدرسی
تحلیلی از پژوهش های ایرانی قلمرو برنامه درسی آموزش علوم تجربی با تمرکز بر ماهیت علم [دوره 11، شماره 22] |
 |
سنتز فراتفسیر
تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر» [دوره 7، شماره 14] |
 |
سنتزپژوهی
الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم [دوره 8، شماره 16] |
 |
سنتزپژوهی
الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روشها [دوره 6، شماره 11] |
 |
سنتزپژوهی
سنتزپژوهی چالش های انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی در آموزش عالی با توجه به دنیاگیری کووید-19 [دوره 9، شماره 18] |
 |
سنتزپژوهی
تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی) [دوره 5، شماره 9] |
 |
سنتزپژوهی.
طراحی الگوی برنامه درسی محیط کار: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 9، شماره 17] |
 |
شاخه فنی و حرفهای
بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفهای از دیدگاه ذینفعان [دوره 8، شماره 16] |
 |
شایستگی عمل فکورانه
تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه [دوره 6، شماره 12] |
 |
شایستگی های شغلی.
شایستگی های شغلی مبتنی بر رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران: رویکرد ترکیبی [دوره 8، شماره 16] |
 |
صورت گرایی
نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا [دوره 11، شماره 21] |
 |
ضرب و تقسیم کسرها
دانشهای مورد نیاز آموزشگران ریاضی جهت آمادهسازی معلمان ابتدایی آینده برای تدریس ریاضی [دوره 10، شماره 19] |
 |
طراحی آموزشی سازندهگرا
مقایسۀ اثربخشی مدلهای طراحی آموزشی سازندهگرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیطهای یادگیری مسئلهمحور در آموزش ضمن خدمت معلمان [دوره 3، شماره 6] |
 |
طراحی برنامه درسی
طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان(3 تا 5 سال) [دوره 10، شماره 20] |
 |
طراحی و توسعه ی صفحات وب.
انعکاس مهارت های نرم در برنامه درسی رشته کامپیوتر شاخه کار و دانش (گرایش طراحی و توسعه صفحات وب) [دوره 10، شماره 19] |
 |
طنز آموزشی
ریاضیات: عبور از طنز به خلاقیت [دوره 4، شماره 8] |
 |
عصب پدیدارشناسی
نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی [دوره 8، شماره 15] |
 |
علوم تربیتی
بررسی تاثیر متغیرهای زمینه ای بر باورهای معرفت شناسی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 6، شماره 12] |
 |
علوم تربیتی
عناصر و مؤلفه های الگوی برنامه درسی مبتنی بر عمل در آموزش عالی (مطالعه موردی رشتۀ علوم تربیتی) [دوره 10، شماره 19] |
 |
عناصر برنامه درسی
طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 18] |
 |
عناصر برنامه کارورزی
ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی [دوره 8، شماره 15] |
 |
فرآیند تغییر
ارایه الگویی برای ارتقای توانمندی معلمان دوره ابتدایی، به منظور پرورش استدلال جبری و تفکر تابعی دانشآموزان [دوره 2، شماره 3] |
 |
فراتحلیل
آموزش ریاضی چه نیست؟! [دوره 2، شماره 3] |
 |
فرارشته ای
تعهدات فرارشتهای در برنامه درسی دانشگاهی [دوره 6، شماره 12] |
 |
فرزندپروری و موفقیت تحصیلی
در جستوجوی مدل برنامۀدرسی برای رشد سرمایۀ فرهنگی خانواده موفقیت تحصیلی فرزندان [دوره 2، شماره 4] |
 |
فرهنگ.
سنتزپژوهی مولفه های دانش فرهنگی معلمان [دوره 11، شماره 22] |
 |
فضای فیزیکی مدرسه
واکاوی انگاره های معلمان دوره ابتدایی از مفهوم «مدرسه دوستدار کودک» [دوره 11، شماره 22] |
 |
قلمروهای برنامه درسی
مفهوم سازی مشاوره برنامه درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوین حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 6، شماره 11] |
 |
کاربرد تلفیق
کاربرد تلفیق در برنامه های درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 10، شماره 19] |
 |
کارشناسان.
ارزیابی برنامۀ درسی دورۀ متوسطه (شاخۀ کار و دانش) با نظر به موضوع کارآفرینی از دیدگاه متخصصان [دوره 3، شماره 6] |
 |
کاوشگری موسیقایی- فلسفه برای کودکان- آموزش موسیقی
تحلیل برنامه ی درسی کاوشگری موسیقایی در برنامه ی درسی فلسفه برای کودکان (فبک) [دوره 9، شماره 18] |
 |
کتاب درسی ابتدایی
زیرساختارهای کسر و جایگاه آن در کتابهای ریاضی دوره ابتدایی ایران [دوره 11، شماره 21] |
 |
کتاب روایتی از کلاسهای درس دانشگاهی
روایتی از کلاسهای درس دانشگاهی (تجربه زیسته استادان دانشگاه) [دوره 5، شماره 10] |
 |
کسب شده
طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀدرسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران [دوره 4، شماره 7] |
 |
کوچ سالانه
چالش بین کوچ عشایر و مدارس عشایر کوچ رو [دوره 3، شماره 5] |
 |
کیفیت
ارزیابی کیفیت برنامههای درسی میانرشتهای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران [دوره 2، شماره 4] |
 |
کیفیت پیش دبستان
شناسایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان [دوره 8، شماره 16] |
 |
گوش دادن هرمنیوتیک
رویکردهای معلمان ریاضی به «گوش دادن» در کلاس های درس: یک مطالعه پدیدارنگاری [دوره 1، شماره 1] |
 |
ماتریسی
تاثیر استفاده از راهبرد رسم شکل در حل مسایل کلامی ریاضی [دوره 7، شماره 14] |
 |
مایکل یانگ
مفهومپردازی دانش قدرتمند بر اساس نظریه برنامهدرسی دانشبنیان مایکل یانگ [دوره 5، شماره 9] |
 |
مؤلفههای اشتغال
شناسایی مؤلفههای اشتغالپذیری دانشآموختگان رشته مهندسی عمران: روایت قابلیتهای مبنایی از دیدگاه کارفرمایان [دوره 10، شماره 20] |
 |
متوسطه دوم
بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی نظام جدید دوم متوسطه(مطالعه موردی دبیرستان چندفرهنگی بخردیان بهبهان) [دوره 8، شماره 16] |
 |
مثلثات
بررسی کتابهای درسی ریاضی دوره متوسطه از شروع آموزش رسمی در ایران [دوره 2، شماره 3] |
 |
مدارس هوشمند
تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از منابع آموزشی موجود در وب برای تدریس کلاسی در مدارس هوشمند ابتدایی شهر تبریز : چالشها و راهکارها [دوره 8، شماره 16] |
 |
مربی
تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی [دوره 4، شماره 7] |
 |
مطالعه کیفی
سنتز پژوهشی آسیبهای نظام آموزشی مدارس استعدادهای درخشان و ارائه الگوی شاخصهای ارتقاء برنامهدرسی: مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 19] |
 |
مطالعه ی تطبیقی
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب [دوره 8، شماره 16] |
 |
معلمان
تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس»(کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان [دوره 3، شماره 6] |
 |
معلمان
چالش های برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی در تربیت شهروندی – اجتماعی براساس مدل تایلر [دوره 4، شماره 7] |
 |
معلمان
نظرات معلمان ریاضی در مورد دلایل رخداد اشتباهات آموزشی دانشآموزان در کلاس درسهای مدرسهای با تاکید بر جبر [دوره 9، شماره 17] |
 |
معلمان ریاضی دوره متوسطه
بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر تلفیق یادگیری حرفهای معلمان ریاضی با چگونگی تحلیل، تفسیر و تصمیمگیری آنان در دورۀ متوسطه [دوره 3، شماره 5] |
 |
معیارهای لینکلن و گوبا
واکاوی و تبیین ابعاد و مولفههای برنامه درسی لایهای در راستای دانشآموز-محوری [دوره 10، شماره 20] |
 |
مفهوم سازی فرهنگی
تبیین استلزام های مبانی نظری رویکرد فرافرهنگی (زبان انگلیسی به منزله زبان بین المللی ) در فلسفه برنامه درسی رسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه [دوره 10، شماره 19] |
 |
مقایسۀ تطبیقی
هدفهای برنامهدرسی جهتیابی و تحرک در ایران و آمریکا (ویژه نابینایان و کمبینایان) [دوره 5، شماره 9] |
 |
ملاکها و نشانگرهای برنامه درسی ریاضی مدرسهای.
تأملی در مؤلفههای برنامه درسی ریاضی مدرسهای ایران [دوره 9، شماره 18] |
 |
موزه
اثربخشی شیوه های تدریس قصهگویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانشآموزان دبستانی [دوره 10، شماره 20] |
 |
مولفه ها و شاخص ها
شناسایی ابعاد و مولفه های الگوی توسعه حرفه ای معلمان: فراترکیب مدل های توسعه حرفه ای [دوره 11، شماره 22] |
 |
مهارتهای تخصصی ICT
بررسی و تدوین مهارت ها وصلاحیت هایICT موردنیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری [دوره 1، شماره 1] |
 |
نسل جدید
پیشبایستهای راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگیهای نسلی دانشجویان دوره کارشناسی امروز [دوره 9، شماره 18] |
 |
نظریه برنامهدرسی.
جستجوی مبانی نظریه برنامهدرسی عمل رایزنانه شواب در اندیشههای ارسطو، دیویی و هابرماس [دوره 4، شماره 7] |
 |
نظریه فنهیلی.
بررسی سازگاری محتوای آموزشی شکلهای هندسی در دوره پیشدبستانی با اهداف راهنمای برنامه این دوره در ایران [دوره 9، شماره 17] |
 |
نظریه مقاومت
برنامه درسی زیرزمینی در حوزه قومیت در نظام آموزشی ایران [دوره 8، شماره 15] |
 |
نقادی برنامهریزان درسی
آسیبهای ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی از نگاه برنامه ریزان درسی ایران [دوره 9، شماره 18] |
 |
نوآوری آموزشی و درسی؛ نظریه انتشار نوآوری؛ تختۀ هوشمند؛ اورت راجرز.
ارزیابی تختۀ هوشمند بهعنوان نوآوری آموزشی بر اساس نظریه انتشار نوآوری اِورت راجرز [دوره 3، شماره 6] |
 |
والدین
آموزش در خانه: بدیل مدرسه [دوره 1، شماره 2] |
 |
وجوه چالش زا.
برنامه درسی پیشبینینشده؛ بهعنوان پیامد عصر کرونا و پساکرونا [دوره 9، شماره 17] |
 |
ویژگی های غیرشناختی
مطالعه تأثیر مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( سمپاد ) [دوره 9، شماره 17] |
 |
ویلیام پاینار
نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل [دوره 4، شماره 8] |
 |
هنرستان فنی و حرفه ای
ارتقای عملکرد هنرستانهای فنیوحرفهای استان آذربایجان غربی به مثابه سازمانهای کارآفرین مبتنی بر مدل پارادایمی نظریه برخاسته از دادهها [دوره 8، شماره 15] |
 |
یاددهی-یادگیری
چیستی مبانی فلسفی تدریس در راهبردهای یاددهی-یادگیری [دوره 10، شماره 19] |
 |
یادگیرنده مادامالعمر
واکاوی ابعاد، مولفه ها و شاخص های شایستگی معلم به مثابه یادگیرنده مادام العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی [دوره 11، شماره 22] |
 |
یادگیری ترکیبی
تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه [دوره 4، شماره 7] |
 |
یادگیری خلاقانه
تأثیر استفاده از پادکست آموزشی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه یادگیری و یادگیری خلاقانه دانشآموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی شهرستان سبزوار [دوره 9، شماره 18] |
 |
یادگیری سیار
تاثیر استفاده از فناوری کدهای دسترسی سریع در انگیزه تحصیلی [دوره 7، شماره 13] |
 |
یادگیری مبتنی بر بازی
روش نمونهسازی مشارکتی بازیهای آموزشی دیجیتال با رویکرد تفکر طراحی در ارتقای یادگیری ریاضی ششم ابتدایی: موانع، تسهیلگرها و راهکارهای ادامه [دوره 11، شماره 21] |
 |
یادگیری مجازی
بررسی سطح خود تعیینگری دانشجویان دورههای مجازی دانشگاه مهر البرز با توجه به اصول و مؤلفههای رویکرد هتاگوژی [دوره 2، شماره 4] |
 |
یادگیری مشارکتی
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 7، شماره 14] |
 |
یادگیری معلم
فهم دانش شخصی ـ عملی ؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه میدانند [دوره 7، شماره 13] |
 |
یکپارچگی
جایگاه ادبیات داستانی در تربیت اخلاقی دورهی ابتدایی [دوره 5، شماره 10] |
 |
zبرنامه درسی؛ تحلیل محتوا کیفی
واکاوی برنامه درسی متناسب با ویژگیهای نسل z [دوره 11، شماره 21] |